Trojský most je součástí souboru staveb
Městského okruhu v
Praze a spojuje Partyzánskou ulici v Holešovicích s oblastí ulic Povltavské a Trojské na druhém břehu
Vltavy v Troji. Měří celkem
262,1 metrů a je široký úctyhodných 36 metrů. Celková výška nosné konstrukce je 34 m nad maximální plavební hladinou Vltavy. Zajímavostí je
subtilní konstrukce bez opory v řece a nízká výška nosného oblouku.
Most je součástí
tunelového komplexu Blanka. Je po něm vedena
tramvajová trať, dva
pruhy pro automobily v obou směrech s chodníky pro pěší na okrajích. Most elegantně přemosťuje řeku Vltavu smělým obloukem, který
minimálně zasahuje do panoramatu města. Z hlediska konstrukčního uspořádání, konfigurace mostu a použitých materiálů se jedná o
konstrukci v celosvětovém měřítku ojedinělou.
Nosnou konstrukci jeho hlavního pole tvoří ocelovobetonový plnostěnný
předpjatý síťový oblouk s dolní mostovkou. Rozpětí oblouku hlavního pole mostu činí 200,4 m, vzepětí oblouku 20 m. Předpjatá deska mostovky je spřažena s prefabrikovanými předpjatými příčníky. Navazující inundační betonový most (tj. most sloužící jako preventivní ochrana před povodní) na trojské straně je projektován jako prostě podepřená dvoutrámová konstrukce s prefabrikovanými příčníky a monolitickou deskou.
Evropské sdružení ocelových konstrukcí (ECCS) udělilo tomuto projektu cenu
Award of excellence v kategorii Mosty v rámci soutěže
The European Steel Design Awards 2015.