Úvod > Co chcete dělat? > Lodní škola SP Praha
Zážitky

Lodní škola SP Praha

Lodní školu provozují společnosti SP Praha s.r.o. a Lodní škola s.r.o., tradiční specialisté na lodě. Zajímáte se o rekreační plavbu, lodě, vodní skútry a uvažujete, jak se nejlépe připravit na kapitánské zkoušky Vůdců malých plavidel (VMP)? Lodní škola je tu pro vás.
Lodní škola společnosti SP Praha je největším školícím střediskem Vůdců malých plavidel (VMP) v České republice. Zajímáte se o rekreační plavbu, lodě, vodní skútry a uvažujete, jak se nejlépe připravit na kapitánské zkoušky Vůdců malých plavidel (VMP)? Láká vás kormidelní kolo, příď lodě nořící se do vln, uvažujete o koupi vlastní lodě nebo toužíte po adrenalinovém dobrodružství na silném motorovém člunu či skútru svištícím ve skluzu s větrem o závod? Potřebujete lodní řidičák, vybíráte kapitánský kurz, chcete kapitánský průkaz VMP? Jsme tu, abychom vás provedli všemi úskalími, které na budoucí rekreační kapitány čekají a naučili vás lodní teorii i praxi.

Na závěr kapitánského kurzu pro vás zorganizujeme praktické zkoušky (tzv. ověření praktických dovedností při vedení malého plavidla) pod dohledem našich certifikovaných zkušebních komisařů a teoretické zkoušky na příslušných pobočkách Státní plavební správy (zkoušky probíhají v samostatných termínech). A kapitánský průkaz Vůdce malého plavidla / Vůdce rekreačního plavidla je váš.

Vyjma průkazů VMP provádíme též školení na vysílačky, tzn. přípravu pro zkoušky OFV (Omezený průkaz radiotelefonisty vnitrozemské vodní plavby) a OFP (Omezený průkaz radiotelefonisty (námořní) pohyblivé radiotelefonní služby), které se skládají na Českém telekomunikačním úřadě, kondiční plavby, nadstavbové kurzy noční plavby, kurzy techniky plutí s dvoumotorovým plavidlem, vydáváme vlastní učebnice a další plavební publikace pro širokou plaveckou veřejnost.

Hlavní plnoformátové kurzy Lodní školy jsou víkendové, dvoudenní. Není-li uvedeno jinak, začínají v sobotu v 8:00 hodin v přístavišti na nábřeží Edvarda Beneše, přičemž základní ranní školící bloky probíhají na velké osobní výletní lodi Jan Plezier.
 

Jaké kurzy nabízíme

VMP – M20, opravňuje držitele k vedení motorových rekreačních plavidel (tzv. malých plavidel) do 20m délky s výkonem motoru do 20 kW na vnitrozemských vodních cestách jak v České republice, tak i v zahraničí. Závěrečná zkouška je pouze teoretická.
VMP – M, opravňuje držitele k vedení motorových rekreačních plavidel (tzv. malých plavidel) do 20m délky bez omezení výkonu motoru na vnitrozemských vodních cestách jak v České republice, tak i v zahraničí. Závěrečná zkouška praktická, po jejím úspěšném absolvování následuje zkouška teoretická.
VMP – M24, opravňuje držitele k vedení motorových rekreačních plavidel do 24m délky bez omezení výkonu motoru na vnitrozemských vodních cestách v České republice a do 20m délky v zahraničí. Pro plavbu schváleného rekreačního plavidla s délkou 20-24m platí pravidla plavebního provozu jako pro plavbu plavidla, které není malým. Závěrečná zkouška praktická, podmínkou připuštění ke zkoušce M24 je předchozí praxe (vlastnictví průkazu VMP) v délce min. 3 let a min. věk 20 let.

S20 – doplňkové oprávnění k vedení plachetnic o celkové ploše plachet do 20m2. Závěrečná zkouška teoretická.
S – doplňkové oprávnění k vedení plachetnic bez omezení plochy plachet. Závěrečná zkouška praktická i teoretická
MPZ C: plavba po moři do vzdálenosti 1 námořní míle od pevniny nebo pobřežních ostrovů, do 4°Beaufortovy stupnice (síla větru), do výšky vlny 1,2 m a za dne. Doplňková teoretická zkouška z předpisu COLREG

Průkaz OFV opravňuje jeho držitele k obsluze lodních stanic na vnitrozemských vodních cestách v rámci radiotelefonní služby, pokud ovládání stanice spočívá jen v obsluze jednoduchých vnějších ovládacích prvků.  Průkaz OFV je určen pro obsluhu lodních stanic na vnitrozemských vodních cestách členských států úmluvy RAINWAT, tedy na vodních cestách v České republice nebo na zahraničních vnitrozemských vodních cestách.

Průkaz OFP opravňuje jeho držitele k obsluze lodních stanic v námořní pohyblivé službě ve vzdálenosti do 20 námořních mil od linie odlivu oficiálně uznávané pobřežním státem, využívající pouze kmitočtová pásma velmi krátkých vln, bez použití prvků systému GMDSS, pokud ovládání stanice spočívá jen v obsluze jednoduchých vnějších ovládacích prvků. Průkaz je určený pro obsluhu radiostanic, které nejsou vybavené DSC kontrolérem.