Peter Olah, designér, který dal
Tour de France kousek českého skla, navrhl trofeje ve spolupráci s
českou sklářskou společností Lasvit. Výsledkem je
elegantní váza z jediného kusu ručně foukaného a ručně broušeného křišťálového skla. V jejím designu se spojuje tradice českého sklářství s moderními čistými liniemi a dynamikou, která odráží rychlost a sílu cyklistického závodu. Vázy různých barev jsou šedesát centimetrů vysoké a váží kolem čtyř kilogramů. Tvar zůstává, mění se jen zdobení či broušení. Díky těmto trofejím má
největší cyklistický závod planety nejen svého šampiona, ale i nezaměnitelný český podpis.
Peter Olah není v designérském světě žádným nováčkem. Od roku 2002 je designérem
koncernu Volkswagen a od roku 2020 vede
interiérový design společnosti ŠKODA AUTO. Věnuje se nejen průmyslovému designu automobilů, ale i návrhům interiérů, výstav a expozic. Spolupracuje s mezinárodními společnostmi jako jsou
Audi, Lamborghini, Ford, Adidas, Davidoff, MontBlanc, Heineken, Gotive, DeltroMedics, Gebra, Vitra nebo sklárnami jako
Preciosa a
Lasvit. Kromě designu se věnuje architektonickým a grafickým projektům. Jeho návrhy získaly mnoho mezinárodních ocenění, mimo jiné několikrát získal
cenu Red Dot Award, ICSID Design Excellence award, Slovenskou národní cenu za dizajn nebo ocenění
Národních designových center. Peter často přednáší na univerzitách a světových konferencích, kde se zabývá souvislostmi mezi designem, průmyslem a společností. Mimo jiné působí jako externí lektor a vedoucí projektů na
Slovenské technické univerzitě. Jeho práce je oceňovaná pro preciznost, funkčnost a schopnost přenést do každého detailu emoci a příběh.