Motorový vůz vyrobený v kopřivnické Tatře byl uveden do provozu 13. července 1936.
Byl nasazený
na trati Praha - Bratislava, i proto dostal
pojmenování Slovenská strela. Jezdil s jedinou zastávkou v
Brně a byl to tehdy
nejrychlejší spoj, který jezdil po československých kolejích. Trasu urazil za čtyři hodiny a 50 minut.
Po začátku druhé světové války byla Slovenská strela z provozu odstavena, po válce ještě vůz nějaký čas jezdil hlavně jako
ministerský nebo vládní vlak. V roce 1953 byl z provozu vyřazen a od roku 1960 je jeho místo v
Kopřivnici.
Po více než šedesáti letech pobytu na volném prostranství před
Technickým muzeum se na něm podepsal čas a tak
v roce 2018 byla zahájena generální oprava, která bude dokončena v roce 2020.
Slovenská Strela bude znovu pojízdná, dostane poprvé v historii svůj nový pavilon. Projekt je spolufinancován ze strukturálních fondů z Integrovaného regionálního operačního programu.