Tato akce již proběhla a není tedy aktuální. Prohlédněte si
aktuální akce v okolí této již neaktuální akce, prozkoumejte
aktuální akce v regionu Praha nebo navštivte
Hudební a divadelní akce v celé ČR.
Zveme do divadla na hru inspirovanou románem Jiřího Hájíčka Dešťová hůl. Zveme Vás na několikerou cestu z Budějovic do Lešic a zpět. Kdo je dneska indián? Ten, kterej na ničem nelpí? Ten, kterej jezdí na motórce? Ten, kterej má s Terezou docela hezkej život?
Divadlo Kámen se inspirovalo románem Jiřího Hájíčka Dešťová hůl – posledním dílem „jihočeské venkovské trilogie morálního neklidu“.
„Terez, prosimtě, co myslíš: kdo je dneska, v dnešní době indián?“
Hlavní hrdina, právník Zbyněk, zažívá nejistý vztah ke dvěma ženám – své manželce Tereze a dávné lásce z dětství Bohuně. A také rozpolcenost mezi ztechnizovaným životem ve městě a nedokonalou idylou jihočeského venkova. A nejednoznačný vztah k půdě: živí se jako specialista na koupi a prodej pozemků, a přitom chápe, že půdu nám „vyšší moc svěřila do správy“, neměla by se tedy zmrtvovat zanášením do pozemkových knih.
„Terez, já myslim, že kdybych chtěl bejt dneska indián, tak bych si měl pořídit motórku.“
Všechny rozpory vedou Zbyňka k tomu, že začne jezdit na motórce, protože jen „na ní, na tý pořádný mašině, může zapomenout na všechny ty pozemky, v hlavně drnčící letargii, úzkost, která nepřešla do vzteku...“
„Terez, víš, někdy mi hrozně vadí taková jako ladnost tvejch pohybů. Někdy je to k nesnesení, Terezo...“
Zbyňka hraje Martin Poláček, ve dvou dámských rolích se střídají Lucie Zachovalová, Lenka Chadimová a Zdeňka Brychtová. Existenciální rozpory se řeší civilně, nenásilně, skoro elegantně.
Intermezza
Hra obsahuje sedm krátkých intermezz, při kterých herci přestávají jednat a dávají slovo hostovi večera. Divadlo zve na každý večer jiného hosta. Někdy osloví filosofa či právníka, jindy hudebníka nebo dokonce kapelu, jindy literáta.
Průmyslové vytěžování severské krajiny
Jedinými hosty večera, kteří budou v Dešťové holi hrát opakovaně, budou sestry Haugenovy z norského Tromsø. Tyto tanečnice a performerky původně spolupracovaly na koncepci celé inscenace. Budou hrát o tendenci některých korporací o drancování severské krajiny. Opět tedy indiánský motiv půdy, která si nepřeje být zneužívána, ale nemá to jednoduché...