Automobilka Tatra se významně zapsala do výsledků nejtěžší automobilové soutěže světa, známé jako
Rallye Dakar, které se její nákladní terénní speciály úspěšně zúčastňovaly od roku 1986. V dosavadní historii tohoto podniku zde vůz Tatra zvítězil v kategorii kamiónů celkem šestkrát, vždy s Karlem Lopraisem jako prvním jezdcem a vedoucím vítězné posádky. Nejúspěšnější soutěžní speciál Karla Lopraise je Tatra T815 4x4 „Puma“, s nímž v Rallye Dakar startoval celkem čtyřikrát. V letech 1998, 1999 a 2001 s tímto vozem kategorii kamionů vyhrál a v roce 2000 s ním dojel na druhém místě. Po roce 2001 ukončila sportovní kariéru tohoto vozu změna technických pravidel.
Informace
Speciální sportovní dvounápravový nákladní automobil s přeplňovaným, vznětovým, kapalinou chlazeným, čtyřdobým, vidlicovým osmiválcovým motorem OHV, umístěným podél uprostřed vozu a s pohonem všech kol. Zdvihový objem 15 874 cm3, výkon 440 kW (600 k), maximální rychlost 160 km/h. Výrobce: Tatra Trucks a.s., Kopřivnice, Morava.
Aktuální informace k otevření:
- Vstup do muzea je možný pouze s respirátorem a po desinfekci rukou. Otevřeny jsou všechny expozice s výjimkou Herny Merkur a Uhelného a rudného dolu. Programy pro školy a veřejnost se nekonají.
- Prosíme o dodržování platných hygienických opatření. Vstup do muzea je možný pouze s respirátorem FFP2, KN 95 dle normy.
- Otevřeny jsou všechny expozice s výjimkou Herny Merkur a Uhelného a rudného dolu. Programy pro školy a veřejnost se nekonají. Rovněž jsou uzavřeny Knihovna NTM, badatelna archivu NTM a badatelna archivu architektury NTM.