ÚvodVýletyPěšky po ČeskuSkialpové túry v Jizerských horách – na Ještěd úvozem

Skialpové túry v Jizerských horách – na Ještěd úvozem

Náročná trasa pro pokročilé a zdatné skialpinisty vede z Horního Hanychova úbočím Ještědu až na jeho vrchol. Přes Ještědku se pak svažuje dolů na sjezdovku 4 a 1, odkud se vrátíte zpět na parkoviště v Hanychově.
skialpinismusOd parkoviště ve Skiareálu Ještěd vstoupíte do lesa k první značce. Skialpinistická trasa je v terénu vyznačena žlutě. Cesta vede lesem podél silnice, pak se stáčí k Televizní cestě a pokračuje prudce vzhůru k Ptačímu kameni a dále Úvozem až na sjezdovku Dvojka. Kus cesty se musí vyšlápnout přes sjezdovku. Poté vás čeká překročení silnice na Ještěd a stoupání po "Staré sjezdovce" až na vrchol Ještědu.

Ještědu budete klesat po vyznačené cestě k horské chatě Ještědka a přes Černý vrch ke sjezdovce „Čtyřka“, po které se svezete na „Jedničku“. Ta vás přiblíží zpět k výchozímu bodu, na parkoviště v Horním Hanychově.

ještědTrasa: Dolní stanice kabinové lanovky – lesem podél silnice – vlevo po cestě Úvozem až na asfaltku Televizní – 200 m vpravo po silnici – prudce vlevo po Staré sáňkařské  – na první křižovatce vlevo opět na cestu Úvozem – sjezdovka Dvojka – přes sjezdovku k silnici na Ještěd, kterou nutno přejít  – po Staré sáňkařské až na vrchol Ještědu