Úvod > Aktuality > Tváří propagačních klipů o Česku by měli být slavní rodáci
Tváří propagačních klipů o Česku by měli být slavní rodáci
">

Tváří propagačních klipů o Česku by měli být slavní rodáci

  • Vydáno4. června 2011
Není to dávno, co se o videu zachycujícím Václava Klause při jeho návštěvě Chile, mluvilo v souvislosti s prezentací České republiky v zahraničí. Kouzlo nechtěného na internetu zafungovalo, ale v klipu propagujícím Česko by lidé politiky rozhodně nechtěli. Podle internetové ankety agentury CzechTourism by téměř 60 % hlasujících dalo raději prostor slavným rodákům.
Politici zastupují naši zemi na mezinárodním poli, ale lákat turisty do Česka by neměli. V internetové anketě totiž politikům a diplomatům dali respondenti jen přes 1 % hlasů. Zdaleka největší důvěru (59 %) naopak dostali slavní rodáci, kteří se dokázali prosadit i v zahraniční konkurenci. Má ale Česko vůbec světovou celebritu? Jaromíra Jágra znají fanoušci hokeje, Pavla Nedvěda zbožňovali svého času fotbaloví nadšenci, znalci literatury vzpomenou na Milana Kunderu a filmoví diváci pak Miloše Formana. Megahvězdy typu irských U2, švédské ABBY nebo britské královské rodiny nemáme, a možná je to dobře. O to víc tu mají šanci se prosadit sportovci, architekti nebo vědci.

Ostatně sportovci si v anketě vedli dobře. Hlavní roli v klipu by jim přisoudila téměř pětina respondentů (18,5 %). České barvy hájí naší hokejisté nebo třeba Martina Sáblíková opravdu skvěle! Vědce s průlomovými objevy by v klipu rádo vidělo 5 % respondentů, zatímco umělce, jejichž kreativita směle překračuje hranice, by doporučilo téměř 7 % lidí.

Krásných žen má Česko víc než dost, a tak není divu, že si topmodelky už v propagačním spotu zahrály. Těžko říci, kolik lidí reklama s Táňou Kuchařovou a Petrou Němcovou do Prahy skutečně přilákala, ale dnes by modelky angažovalo jen 2,3 % lidí.

Superúspěšného podnikatele už u nás také máme. Finančníka Petra Kellnera řadí magazín Forbes mezi 100 nejbohatších lidí světa. Možná i vzhledem k jeho jediné kolující fotografii v médiích by však podnikatele do filmu obsadila jen 2 % účastníků ankety.

Česko by v propagačním klipu měli zastupovat:
umělci
6,6
politici, diplomaté
0,7
sportovci
18,5
vědci
5,1
modelky
2,3
slavní rodáci
58,5
úspěšní podnikatelé
2,1
někdo jiný
5,7
 
100,0

Do ankety na portále www.kudyznudy.cz se v květnu 2011 zapojilo 1082 respondentů.