Úvod > Kalendář akcí > Cestování časem nesmrtelnou párou: každou sobotu letní sobotu
Cestování časem nesmrtelnou párou: každou sobotu letní sobotu
">
31.7.
28.8.
+ Přidat foto
Historické a vojenské akce

Cestování časem nesmrtelnou párou: každou sobotu letní sobotu

Kdy 31. červenec 2021 – 28. srpen 2021
Tradice jízd historických parních vlaků bude zachována i v letošním roce. Pardubický kraj spolupracuje na jejich zajištění s Muzeem starých strojů v Žamberku. Parní stroje uvidíte na trase z Dolní Lipky do Ústí nad Orlicí a Hanušovic každou sobotu od 3. července do 28. srpna.
Trasa vlaku bude rozdělena do samostatných tří úseků
Ceník
Cena za jakýkoliv jeden úsek je 35 Kč. Cena polovičního lístku (děti, ZTP) je 20 Kč.
Příplatek za jízdu parního vlaku bude 50 Kč ke všem jízdenkám.
Při nákupu jednoho úseku bude plné jízdné včetně příplatku stát 85 Kč, dvou úseků 120 Kč a všech třech úseků 155 Kč.
Poloviční jízdné obdobně 70 Kč, 90 Kč, 110 Kč.
Sleva na zpáteční jízdné se neposkytuje.
Přeprava jízdnícho kol a kočárků bude za manipulační poplatek 20 Kč.
Jízdenky lze zakoupit pouze ve vlaku nikoliv ve stanici.
 
Parní lokomotiva 431.032 Ventilovka
Byla vyrobena na přelomu let 1926 a 1927 rakousko-uherskou společností St.E.G. – Landesbefugte Maschinenfabrik der privilegierten Österreichisch-Ungarischen Staatseisenbahn-Gesellschaft pod výrobním číslem 4779. Výrobní číslo původního kotle se zatím nepodařilo vypátrat. Do provozu byla uvedena v roce 1927 pod označením dopravce BBÖ 378.60 

Parní lokomotiva 555.0153 Němka
Lokomotiva byla vyrobena v roce 1944 ve Floridsdorfu v Rakousku pod výrobním číslem 16968,  BR 52.7620. Po válce zůstala v Československu jako válečná kořist. V roce 1960 byla prodána do Jugoslávie do uhelných dolů Kreka, kde pracovala až do roku 1990. Mezi říjnem 2001 a listopadem 2002 prošla generální opravou v dílnách ŽOS České Velenice. V loňském roce skončila způsobilost kotle a bylo nutné vykonat další hlavní opravu kotle. Majitel společnost KHKD by lokomotivu z finančních důvodů dále neprovozovala a stroj by se tak zařadil mezi mnohé odstavené parní lokomotivy v ČR bez brzké vyhlídky na opětovné zprovoznění a právě navázaná úzká spolupráce mezi Muzeem starých strojů a majitelem lokomotivy společností Hekrules KHKD umožnila lokomotivě prodloužit život o další etapu.

Lokomotiva má výkon 1178Kw – cca 1600 koní a maximální rychlost 80km/hod její výkon parního stroje a pohotovostní hmotnost s tendrem 145t z ní dělá jednu největších a nejvýkonnějších parních lokomotiv u bývalých ČSD
Zobrazit více
Naposledy změněno: 12. 8. 2021

Ubytování a restaurace v okolí

Cukrárna v Pernštýnské

Cukrárna v Pernštýnské

Pardubice, Východní Čechy
Hotel Zlatá Štika v Pardubicích

Hotel Zlatá Štika v Pardubicích

Pardubice, Východní Čechy
Café-bar První republika

Café-bar První republika

Pardubice, Východní Čechy