CzechTourism Podcast

Jak dostat turisty do regionů? Na gastronomii!

Gastronomie může prodloužit sezónu a dostat turisty do regionů. Nejen to zaznělo v dalším díle podcastu, který k aktuálním tématům cestovního ruchu připravuje agentura CzechTourism. V zatím posledním pořadu na otázky ředitele České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jana Hergeta odpovídaly ředitelka agentury AR Tour Prague Aneta Huspeková Ondráčková a majitelka Nebespán boutique hotelu Sabina Kmecová. Řeč přišla i na Michelin. Podle obou podnikatelek si Česko daného průvodce zaslouží, lidé z celého světa totiž podle nich jezdí za dobrou gastronomií i do těch nejzapadlejších vesnic.
 

CzechTourism Podcast o gastronomii (audioverze)

Kam směřuje lázeňství a co nového se chystá?

Lázeňství v Česku se nachází na pomyslném rozcestníku. Z pohledu cestovního ruchu se v kontextu s náhradou rusky hovořících hostů, kteří vypadli z obecně známých důvodů, nabízí zaměřit se na země Zálivu a/nebo Izraele.
 
V pořadu se kromě letošních novinek zmiňuje také fakt, že základ lázeňství přes veškeré dění zůstává stejný: lidé chtějí bydlet v kvalitních zařízeních, mít dobrou péči, dobré stravování a samozřejmě také to, aby jim lázeňský pobyt pomohl. Zlepšil jim zdravotní stav a/nebo přinesl potřebnou relaxaci a energii. Významný vliv na lázeňství měly a mají přitom sociálně-ekonomické faktory. Pandemie covidu-19, ceny energií, inflace aj.


CzechTourism Podcast o lázeňství j(audioverze)

Víte, jak se na udržitelnost cestovního ruchu dívají lidé z různých oborů?

Jakou roli v cestování hraje ohleduplnost vůči budoucím generacím, kde v Evropě udržitelný turismus umí nejlépe a Česko by se mohlo inspirovat? Na tyto a další otázky odpovídá třetí CzechTourism Podcast, který si ode dneška můžete pustit.  

Udržitelnost probírají odborníci na cestovní ruch a související obory. Ředitel kvality služeb Prague City Tourismu Josef Říkovský, expert na leteckou dopravu z ČVUT v Praze Peter Vittek a ředitel Partnerství o.p.s. Luboš Kala. Nechybí ani pohled zahraničních expertek, a to Teodory Marinské z European Travel Commission (ETC) a Maši Klemenčič z Feel Slovenia (Slovinské centrály cestovního ruchu). Vše pod taktovkou ředitele České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jana Hergeta.

V podcastu se mimo jiné dozvíte:
  • „Svět se změnil, po covidu je úplně jiný. I v rámci cestování se do Prahy vrací turisté, kteří už řeší udržitelnost. Hodně dbáme na to, aby se udržitelný turismus propsal do strategie, kterou hlavní město přijalo v roce 2020.“
  • „Jízda na kole nebo samozřejmě chození pěšky je jedno z nejudržitelnějších témat či oblastí cestovního ruchu. Rozvíjení cyklotras nebo dálkových stezek pro turisty je úžasná příležitost stejně jako třeba sázení stromů.“
  • „Spotřeba paliva v letecké dopravě, když jsou dobré časy, je 30 % nákladů, když jsou horší, tak 50 %. Je třeba, aby letadla, motory aj. byly efektivní. Když letíte do Paříže, je to 30 hamburgerů CO2, brzy to budou jen 3 až 5.“
  • „Evropa jako celek je lídrem v udržitelnosti. Vynikajícími příklady jsou například Slovinsko, Finsko nebo Nizozemsko. Dobrou praxi shrnuje příručka udržitelných postupů turismu, která je zdarma k dispozici na webu ETC.“
 

Pro udržitelnost cestovního ruchu je klíčová vyváženost (audioverze)

Shodneme se na české národní značce?

Česko nebo Česká republika? Jak se má naše země prezentovat navenek? Právě o tom pod taktovkou ředitele České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jana Hergeta debatovali náměstek ministra zahraničních věcí Martin Dvořák, místopředseda Českého olympijského výboru pro zahraniční vztahy Roman Kumpošt a člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy Martin Wichterle. O zkušenosti a doporučení se podělil i člen představenstva Unie grafického designu Ondřej Kafka. Vše ve druhém díle CzechTourism Podcastu. V pořadu se mimo jiné dozvíte, od kdy se používá značka Czechia, jak to s národní prezentací funguje jinde ve světě nebo co se dosud (ne)podařilo v České republice a proč. Od zástupců státu, sportu a podnikatelů také zazní, pro mnohé překvapující , shoda nejen v záměrech se Značkou Česko do budoucna. Proberou se třeba v souvislosti s olympiádou v Paříži, která se uskuteční příští rok. 
 

CzechTourism Podcast -Shodneme se na české národní značce? (audioverze)

Podcast na téma zimní turistická sezóna

První díl nového projektu České centrály cestovního ruchu - CzechTourism Podcast - se věnuje zimní turistické sezóně. S prezidentkou Asociace horských středisek, olympijskou vítězkou a mistryní světa v běhu na lyžích Kateřinou Neumannovou, majitelem Skiareálu Klínovec Petrem Zemanem a generálním ředitelem Horského resortu Dolní Morava Martinem Palánem ji probírá CEO agentury CzechTourism Jan Herget. Nechybí ani pohled menšího lyžařského areálu, a to od Jakuba Šafáře ze střediska Janovičky. V podcastu se mimo jiné dozvíte, jak je to s cenami na českých horách, jak se řeší udržitelnost a jedná s ekology, náhled na lyžařské výcviky ve školách, jak funguje on-line prodej, srovnání se středisky v zahraničí, novinky a nej- tuzemských hor či oblíbená místa hostů v Česku. A mnoho dalšího. Tak se dívejte!