Úvod > Co chcete dělat? > Zimní sporty > Krkonoše na běžkách – běžecké okruhy na Černé hoře a v okolí Janských Lázní
Zimní sporty

Krkonoše na běžkách – běžecké okruhy na Černé hoře a v okolí Janských Lázní

V okolí Janských Lázní, Černého Dolu a Svobody nad Úpou najdete několik upravovaných běžeckých tratí. Nejoblíbenější jsou okruhy na Černé a Světlé hoře. Velký okruh Černá hora měří 12 km, Malý okruh Černá hora má 4 km.

Velký okruh kolem Černé hory

Velký okruh lze začít na Hoffmanově boudě nad Jánskými Lázněmi odkud vede krátká cesta lesem, po červené značce k modře značené trase tzv. Lobkovicově cestě nebo je možné napojit se na modrou stezku u silnice v blízkosti místa kde končí sjezdovka z Černé hory. Poté cesta pokračuje po modré značce až na Zrcadlovku a úbočím Černé hory s krásnými výhledy do podhůří. Modrá stezka vede na rozcestí U Kolínské, odkud dále pokračuje stoupáním vpravo po červené přes Václavák ke křižovatce cest u vleku pod Černou boudou. Odtud pokračuje cesta vlevo zhruba 500 metrů po svážnici vedoucí kvalitní lyžařskou stopou ke křižovatce kde se odbočí vlevo dolů po modré značce a zhruba po dalších 500 metrech dál po zelené značce.

Cesta vede okolo Pardubických bud a pořád dolů po cestě T až na rozcestí Nad Modrými kameny. Z tohoto rozcestí trasa pokračuje vlevo po žluté značce na Krausovy boudy. Pod boudami na rozcestí se odbočí vpravo na upravenou širokou lesní cestu, která není značena jelikož turistické trasy vedoucí z Křižovatky nad Modrými kameny vedou strmě lesem dolů.  Cesta pokračuje k rozcestí u Modrokamenné boudy. Odtud vede dál vpravo po modré značce až do centra Jánských Lázní. Velký okruh měří 12 km.

Krkonošská cesta: Liščí cesta – Zahrádky Express a Černá hora

Upravené tratě ale najdete i v okolí Pece pod Sněžkou, Velké Úpy, Černého Dolu, Malé Úpy a Svobody nad Úpou. Přes celé hory vede Krkonošská lyžařská cesta. Od Harrachova po Žacléř měří cca 80 km. V okolí Janských Lázní na ni narazíte u horní stanice lyžařského vleku Zahrádky v Peci pod Sněžkou. Přes Lučiny pak stoupá od Kolínské boudy na Černou horu a dále vede na Velké pardubické boudy, Modré kameny a Krausovy boudy. Odtud přes Weissovy domky do Horního Maršova.

Jánské Lázně obvykle upravují 12 km této trasy v úseku Rozcestí nad Lahrovými Boudami – Liščí cesta – pod Lesní boudou – horní stanice lanovky Zahrádky Express a pak trasy na Černé hoře.

Malý okruh Černá hora

Na okruh se dostanete pomocí lanovky na Černou horu. Trasa začíná od horní stanice lanovky po červené značce okolo Sokolské boudy. Za boudou se odbočí vlevo na turistickými značkami neznačený běžecký okruh se stopami. Po okruhu se pokračuje až ke křižovatce u vleku pod Černou boudou, odtud dál po stopách po svážnici k místu kde se bude dvakrát křižovat sjezdovka z Černé hory. Zde je potřeba dbát zvýšené opatrnosti na lyžaře přijíždějící zprava. Při překřižování se s vlekem Anděl je opět potřeba dávat pozor, vlek se nezastaví. Poté se cesta spojí se silnicí, která vede z Černé hory a je také využívána jako sáňkařská dráha po které jezdi i sjezdaři.

Odtud se pokračuje vlevo a přijde další přejezd přes sjezdovku. Ještě jednou se bude cesta křižovat se sjezdovku a to v zatáčce nad Zineckerovými boudami zhruba po 100 metrech. Nad hlavami bude projíždět lanová dráha. Z tohoto místa pokračuje cesta již klidněji pořád dolů do levotočivé zatáčky pod Zrcadlovkami až k místu, kde je lanová dráha. Zde budou přijíždět sjezdaři zleva a je zapotřebí dat pozor při mírném sjezdu k silnici kde se pojede společně se sjezdaři. Silnice vede buď na parkoviště k lanové dráze nebo do centra Jánských Lázní. Okruh měří 4 km.

Pec pod Sněžkou – Janské Lázně – Horní Maršov

Trasa začíná v Peci pod Sněžkou a stoupá po modré a později po žluté k Pražské boudě. Od ní po červené ke Kolínské boudě a dále přes Černohorskou rašelinu k Černé boudě pod vrcholem Černé hory. Od Černé boudy cesta klesá kolem Velkých Pardubických bud současně s první Krkonošskou cyklo naučnou stezkou k rozcestí Nad Modrými kameny a dále po zelené k Modrokamenné boudě. Odtud pokračuje trasa po vrstevnici po modré k rozcestí Na Pražačce a dále schází po žluté do Horního Maršova. Trasa s Janských Lázní měří 6 km.

Černohorská silnice

Trasa je vedena od horní stanice lanové dráhy Černohorský Express po asfaltové cestě k Zinneckerovým Boudám, po ostré zatáčce vpravo následuje dlouhý travers úbočím Černé hory k levotočivé zatáčce pod Zrcadlovkami. Následuje opět dlouhý travers ke srubu Správy KRNAP, kde po ostré zatáčce vpravo a rovinatém úseku dojedete k Hoffmanovým boudám (označení trasy MTB č. 19A). U Hoffmanových Bud odbočíte vlevo na státní silnici, po které dojedete k dolní stanici lanové dráhy Černohorský Express v Janských Lázních. Trasa měří 6 km.

Další trasy v okolí Janských Lázní

8,0 hodin

Aktuality

Dívčí válka

Legendární komedie autora Františka Ringo Čecha v novém nastudování Divadelní společnosti Vojan z. s. Český Dub.

Krkonošský festival minipivovarů 2024

Pivní poklady Krkonoš a podkrkonoší na na náměstí ve Velké Úpě, tam musí být každý milovník piva a dobrého jídla. Neváhejte a přijďte s rodinou a přáteli strávit příjemný den plný piva, dobrého jídla a skvělé zábavy.

Svatovavřinecká pouť na Sněžku 2024

Tradiční pochod na Sněžku na svátek Svatého Vavřince, spojený se mší svatou na vrcholu naší nejvyšší hory.

Krakonošův guláš 2024

Zvítězit může jen jeden! Zveme vás na již kultovní 18. ročník akce Krakonošův guláš do Pece pod Sněžkou.

Den Země v Horním Maršov

Přijďte k nám pomoct naší louce, podpořit regionální výrobce, zdarma si užít jeden z našich questů či stezku, nebo se naučit pálit a využívat biouhel
Horní Maršov, Královéhradecký kraj

SkialpujFest a Noc tuleních pásů v Peci pod Sněžkou

Každý třetí lednový týden se horské středisko Pec pod Sněžkou promění v centrum skialpinismu. Festival Skialpujfest je určen úplně pro každého, a tak nezáleží na tom, jestli s tímto sportem teprve začínáte, nebo už jste zkušení skialpinisté.

17. Maloúpský jarmark 2024

Malá Úpa je jednou z posledních klasických krkonošských vesniček. Právě v duchu historie, tradic a starých Krkonoš se odehrává tradiční Maloúpský Jarmark, konaný v historickém centru Malé Úpy – u kostela sv. Petra a Pavla.
Malá Úpa, Královéhradecký kraj

Májové muzicírování

Tradiční hudební a taneční produkce.
Vrchlabí, Královéhradecký kraj

Hravá naučná stezka o kosu horském v Krkonoších

Na Černohorském rašeliništi nad Janskými Lázněmi naleznete hravou naučnou stezku zaměřenou na vzácného pěvce, kosa horského, kterému místní horalové přezdívají „Turek“. Stezka je určena nejmenším dětem, měří pouhých 200 m.

Rozhledna Panorama na Černé hoře

Rozhledna Panorama na Černé hoře (1289 m) u Jánských Lázní byla vybudována z původního sloupu bývalé lanové dráhy. Z rozhledny se nabízí kruhový výhled na okolní vrcholy Krkonoš s nejvyšší Sněžkou, dále oblast Podkrkonoší, Náchodsko, Orlické hory, Jizerské hory a další oblasti.

Půjčovna koloběžek SkiResort Live

Užijte si výhledy i zábavu pro celou rodinu. Je tu pro vás 60 kilometrů tras, při kterých si prohlédnete Krkonoše levou zadní. Na hřebeny se nechte vyvézt jednou ze tří letních lanovek. Dolů už to na koloběžce CRUSSIS pojede samo.

Dětský park Kabinka na Černé hoře

Areál sportovních a zážitkových aktivit pro celou rodinu se nachází hned vedle budovy horní stanice lanovky Černohorský Express, ve výšce 1260 m n. m.

Černá hora v Krkonoších – dominanta východních Krkonoš

Černá hora s nadmořskou výškou 1299 metrů leží ve východních Krkonoších, nachází se 3,5 km severozápadně nad lázeňským městečkem Janské Lázně. Kousek od vrcholu se nachází Černohorské rašeliniště, které je velmi turisticky vyhledávané. V zimě je oblast hojně využívána lyžaři, v létě turisty.

Černohorská sáňkařská cesta

Sáňkařská cesta z Černé hory po Zvonkové cestě do Janských Lázní vede místy, kudy se jezdilo na rohačkách již před 100 lety. Užijete si krásnou jízdu úbočím Černé hory nad Klausovým dolem na cestě dlouhé 4 000 m s převýšením 560 m.

Krkonošská magistrála – krkonošská lyžařská cesta

Celými Krkonošemi od Harrachova až do Žacléře prochází páteřní, 71 km dlouhá, Krkonošská magistrála. Na ni pak navazuje více než 560 km místních lyžařských cest a okruhů.

Černohorské rašeliniště v Krkonoších

Přírodní rezervace Černohorské rašeliniště je největším rašeliništěm lesního typu v Krkonoších. Jeho rozloha činí 66 ha a stáří se odhaduje na 6000 let. Rašeliništěm vede naučná stezka s překrásnými panoramatickými výhledy.

Ubytování a restaurace v okolí

Kábrtova bouda

Horská chata na vrcholu Černé hory ve výšce cca 1300m.n.m. Chata vzdálena 200 m od horní stanice lanovky.

Horský hotel Černá Bouda v Krkonoších

Jeho jedinečná poloha, okolní příroda, vybavení a úroveň služeb z něj vytváří jeden z nejlepších horských hotelů v celé oblasti Krkonoš. Je ideálním výchozím bodem pro milovníky hor, zimní a letní přírody a sportů.

Chata Vendlovka na Zrcadlovkách v Krkonoších

Horsku chatu Vendlovka njdete v nadmořeské výšce 995 m n. m v překrásné a klidné chráněné krajinné oblasti Krkonošského národního parku, přímo na svahu Černé hory.
Černý Důl, Královéhradecký kraj

Pension Hoffmanova bouda v Jánských Lázních

Pension Hoffmanova bouda z konce 19. století se nachází v klidném prostředí Jánských Lázní.

Restaurace V korunách

Stezkou vše nekončí. Na konci vaší báječné vycházky se nechte pohostit ve stylové restauraci V korunách!

Hotel Kolínská bouda v Krkonoších

Hotel je umístěn v klidném prostředí Krkonošského národního parku a je tak v létě vhodným výchozím bodem pro turistické nebo cyklistické výpravy, v zimě zas skvělé místo na běžkařské výlety.

Hotel Luční dům v Janských Lázních

Hotel Luční dům se nachází v klidné části Janských Lázní, které je známým střediskem zimních i letních sportů a zároveň lázeňské městečko.V blízkosti hotelu (cca 200m) se nachází nástupní stanice kabinové lanovky na Černou horu, která nabízí svým návštěvníkům mnohé turistické a cyklistické trasy.

Bouda Helena v Černém Dole

V Krkonoších můžete zavítat do Boudy Helena, kde se nachází jak restaurace, tak hotel.