Úvod > Kalendář akcí > Léto s Bechyňkou – nostalgické jízdy historickým vláčkem
Léto s Bechyňkou – nostalgické jízdy historickým vláčkem
"> ">
12.6.
12.9.
+ Přidat foto
Historické a vojenské akce

Léto s Bechyňkou – nostalgické jízdy historickým vláčkem

Kdy 12. červen 2021 – 12. září 2021
Těšíte se na jízdy historickými vlaky na trati Tábor-Bechyně? Letos začínáme 12. června a jezdíme až do 12. září. Končíme opět s Táborskými setkáními.
Elinka
Vzhledem k opravě Křižíkova vozu Elinky, která je majetkem Národního technického muzea, nemůžeme zatím slíbit, že na letošní sezónu bude provozuschopná. O případných změnách vás budeme včas informovat.
 
Bobinka
Vyjede opět každou sobotu, neděli a o státních svátcích na vybraných pravidelných osobních vlacích v období od 13. června do 13. září.

Na vybraných pravidelných spojích jezdí každou sobotu, neděli a o státních svátcích historická souprava s Bobinkou (směr Tábor – Bechyně s odjezdem z Tábora: v 9:05, 11:05, 13:05, v 15:06 a směr Bechyně – Tábor s odjezdem z Bechyně v 10:01, 12:01, 14:01 a 16:02. Jízdné je účtováno dle běžného tarifu ČD, jízdní kola se v těchto vlacích nepřepravují.
 

Remíza v Bechyni

Remíza v Bechyni s modelovým kolejištěm Pavla Kohoutka bude otevřena v plánované dny jízd Elinky, a to bez ohledu na to, zda Elinka skutečně pojede nebo ne.

Jedná se o tyto dny:
  • 12. a 26. června 2021
  • 10., 24. a 31. července 2021
  • 21. srpna 2021
  • 4. a 11. září 2021


Otvírací doba remízy: 10:00 – 16:00 hodin
Vstupné: 30 Kč
 

Bechyňská železnice Františka Křižíka

Na sklonku 19. století padl verdikt zřídit mezi Táborem a Bechyní železniční dráhu. Zásluhou „českého Edisona“, Františka Křižíka, byla tehdy prosazena její elektrifikace. O pár let později, v roce 1903, tak mohla zahájit svůj provoz vůbec první elektrifikovaná dráha na území celého Rakouska-Uherska.

Nenechte se mýlit, tímto prvenstvím tu technické zajímavosti nekončí. Již na začátku trati v Táboře bylo při budování nejdříve potřeba přemostit řeku a vznikla zde také elektrárna, která dráhu zásobovala proudem. O tom, že Křižíkova elektrická dráha byla opravdu výjimečná, svědčí i fakt, že jí byly povoleny úlevy. A tak tu zatáčky mohou mít menší poloměr a trať vede terénem se sklonem až 35 promile.

A ještě jedna perlička na vás čeká v Bechyni. Sem byla dráha prodloužena až o něco později, v roce 1928, a to díky mostu s poetickým názvem Duha.

Z technického hlediska se dala Bechyňka přirovnat k malému zázraku. Železniční vagóny byly osvětlené, vytápěné, vybavené přenosnými telefony a bleskosvody na střechách. Na svoje dílo mohl být František Křižík právem pyšný a jistě také byl, když řekl: „Výstavbou bechyňské dráhy chtěl jsem dokázat, že český člověk umí tolik, co jiní a někdy i mnohem více“. Bechyňka zůstává v provozu dodnes, v letní sezóně se zde konají oblíbené nostalgické jízdy.

Součástí Léta na Bechyňce je i výstava o železniční trati Tábor–Bechyně a historických vozidlech, doplněná modelovým kolejištěm Pavla Kohoutka v Městském muzeu v Bechyni.
 

Naučná stezka Bechyňka

České dráhy ve spolupráci s partnery VUZ a Railreklam pro vás připravily Naučnou stezku Bechyňka. NS mapuje nejenom historii tratě, zajímavé osobnosti a lokomotivy, které na trati jezdí nebo jezdily, ale také zajímavá turistická místa, která můžete navštívit.

Tabule NS najdete na těchto stanicích a zastávkách:
  • 1 – železniční stanice Tábor, nástupiště Bechyňky
  • 2 – železniční zastávka Horky u Tábora
  • 3 – železniční stanice Slapy
  • 4 – železniční stanice Malšice
  • 5 – železniční zastávka Třebelice
  • 6 – železniční zastávka Bechyňská Smoleč
  • 7 – železniční stanice Sudoměřice u Bechyně
  • 8 – železniční stanice Bechyně (park)
  • 9 – železniční stanice Bechyně (remíza – tabule bude teprve instalována)
Zobrazit více
Naposledy změněno: 15. 7. 2021

Ubytování a restaurace v okolí