Úvod > Aktivity & akce > Akce > Cyklobus Brdy: Dobřichovice - Mníšek pod Brdy - Kytín

Cyklobus Brdy: Dobřichovice - Mníšek pod Brdy - Kytín

Kdy 7. duben 2018 - 30. září 2018 Sportovní akce
Autobus s vlekem na jízdní kola vyrazí do terénu i v roce 2018. Jeho cílem je nově vzniklá Chráněná krajinná oblast Brdy, už ne vojenský újezd. Do autobusu se vejde 25 kol. Cyklobus jede z Dobřichovic do Kytína.
Cyklobus vyráží z nádraží v Dobřichovicích do Černolic, Řitky, Bučiny, Mníšku a Kytína. Z Prahy do Dobřichovic je třeba se dostat vlakem (nejlépe ze Smíchovského nádraží).

Pro cykloturisty je v Brdech zajímavá hustě zalesněná a silničkami protkaná část pohoří pod Třemšínem nebo návštěva Atom muzea Javor 51. Projet se mohou také po cyklotrase vedoucí z Věšína kolem Padrťských rybníků na Trokavec, která cykloturisty vede do nitra bývalého vojenského prostoru dnes v CHKO Brdy.droj: http://www.denik.cz/cestovani/do-otevrenych-brd-opet-vyrazi-cyklobus-20160122-2imy.html

Z Mníšku pod Brdy nebo Kytína mohou vyznavači bicyklů vyrazit po značených cyklistických trasách, sledovat lze i pěší turistické trasy či krajem projíždět po mnoha lesních cestách. Linka je výhodná pro rodiny s dětmi i pro cyklisty, kterým se nechce zdolávat náročné stoupání z údolí Vltavy a Berounky. A díky zastávce Černolice je cyklobus atraktivní i pro necyklisty: pěší odtud mohou vyrazit přímo do brdských lesů a horolezci na známé Černolické skály.

Rozsah provozu je stejný jako v předchozích letech, tedy pět spojů každý nepracovní den z Dobřichovic a čtyři spoje v opačném směru. V Dobřichovicích je zastávka cyklobusu umístěna na parkovišti vedle nádražní budovy. Na lince cyklobusu platí Tarif PID a cena přepravy jízdního kola je 16 Kč bez ohledu na vzdálenost a také bez ohledu na předchozí použití nebo nepoužití vlaku.

Kam je možné vyrazit od zastávek cyklobusu?

Údolím Kocáby: Mníšek pod Brdy, Kaple (zastávka cyklobusu) – Chouzavá Voznice, Králova stolice Mokrovraty, Nový Knín, Velká Lečice Štěchovice Hradištko, Pikovice (vlak ze zastávky Petrov u Prahy odjezdy do Prahy 14:51, 16:07, 17:37, 19:02), Případně přes Davli, Oleško a Zvoli do Prahy (do Braníka dalších 25 km).

Podél Hřebenů: Mníšek pod Brdy, Kaple (zastávka cyklobusu), Chouzavá Voznice, Králova stolice, Dobříš Stožec, po cestě severním svahem k hájovně Rochota, Halouny, Řevnice (případně podle Berounky po cyklotrase č. 3 do Prahy).

Černolice - od zastávky okolo rybníčku do kopce (zpočátku směr "Černolické skály"), pak však rovně do uličky s dopravní značkou "Průjezd zakázán", dále mezi chatami do lesa, zde vlevo po červené turistické značce, která vede dále po hřebeni (směr Skalka).

Mníšek pod Brdy, Kaple - vhodné pro směr Voznice (přes Chouzavou nebo po staré silnici podél dálnice), podjezdem pod dálnicí směrem Nová Ves pod Pleší nebo Nový Knín.

Jak zpátky do Prahy?

a) opět cyklobusem a vlakem trati ČD č. 171
b) jedním z mnoha krásných sjezdů do údolí Berounky, pak vlakem trati ČD č. 171 nebo po cyklotrase č. 3 až do Prahy
c) přes Jíloviště po červené turistické značce na Baně a Zbraslav
Celý popis
Naposledy změněno: 21. 3. 2018
2.6.
26.8.
Sobotní vlak pro vodáky na Sázavě

Hradištko, Střední Čechy
14.4.
8.9.
Běhej lesy 2018

Sněžné, Vysočina
7.5.
30.10.
Karlštejnský poklad – výstava kopie císařské koruny

Karlštejn, Střední Čechy

Ubytování a restaurace v okolí