Úvod > Výlety > Zamilovaná místa týmu CzechTourismu > Vypravte se v létě do Krkonoš

Vypravte se v létě do Krkonoš

Nejvyšší české hory Krkonoše jsou oblíbené hlavně v zimních měsících. I v létě je tu ale překrásně. V nejteplejším počasí se příjemně zchladíte ve vlahých lesích a na březích zurčících řek. Louky jsou rozkvetlé a zarostlé vysokou travou, která láká k lenivému odpočinku mezi sportovními výkony.

Oblíbená krkonošská túra Jitky Rytířové

Turisté v KrkonošíchNejdříve se vydejte k prameni Labe, kam míří hned několik turistických značek z různých koutů Krkonoš. Vyrazit sem můžete například z Rokytnice nad Jizerou. Na kamenné zídce si prohlédněte znaky všech měst, kterými tato řeka protéká. Poté pokračujte po červené k Labské boudě. Od ní se můžete skočit podívat na 45 metrů vysoký Labský vodopád. Pokud se vám ale nechce zbytečně zacházet, pokračujte dále směrem k Vrbatově boudě. Cestou potkáte Ambrožovu vyhlídku s krásným pohledem do Labského dolu a na východní část Krkonoš s Luční a Studniční horou. Vpravo je vidět Medvědín a Zlaté návrši. V blízkosti vyhlídky se nachází působivý Pančavský vodopád.

Vzpomínky na Hanče a Vrbatu

Pramen LabeDále minete Hančův pomník, smutnou vzpomínku na účastníka mezinárodního běžeckého závodu na 50 kilometrů Bohumila Hanče, který zde byl 24. března1913 nalezen polomrtvý zimou a vysílením. Po převozu na Labskou boudu zemřel. Jeho přítel a rovněž závodník Václav Vrbata umrzl jen o pár set metrů dál mezi Harrachovými kameny a Zlatým návrším. Dnes stojí v těchto místech Mohyla Hanče a Vrbaty, od níž je opět pěkný výhled na horské vrcholky.

Od Vrbatovy boudy se dejte opět po červené k Šmídově vyhlídce a po pár metrech odbočte na žlutou vedoucí na zalesněný vrch Medvědína. V zimě je to oblíbené lyžařské středisko, v létě oblíbený cíl turistických cest. Cestu dolů do Špindlerova Mlýna si zkraťte lanovkou. Tady se můžete občerstvit v jedné z mnoha restaurací a pokračovat ve výletu po úbočí Kozích hřbetů k vyhlídce Krakonoš. Rozhlédněte se směrem ke Sněžce, Luční hoře nebo zpět na Kozí hřbety a Medvědín. Červená značka míří až k rozlehlé planině Bílé louky s Luční boudou. Odtud už z dálky uvidíte nejvyšší českou horu Sněžku.

Cesta Modrým dolem

Modrý důlNa zpáteční cestu zamiřte přes Památník obětem hor, odkud se naskýtá výhled na pláň s Luční boudou a Sněžku. U chaty Výrovka zahněte po zelené značce zpátky do Svatého Petra a Špindlerova Mlýna. Druhou variantou je odbočit u Výrovky rovněž po zelené, ale na druhou stranu, a sejít nádhernou přírodou Modrého dolu do Pece pod Sněžkou. V centrální části Modrého dolu si všimněte skupiny typických horských chalup, která byla nedávno vyhlášena vesnickou památkovou zónou.