Úvod > Aktivity & akce > Aktivity > Janův hrad na Janově hoře u Vizovic

Janův hrad na Janově hoře u Vizovic

Památky
Nad Vizovicemi stojí v kopcích a lesích ukrytý tajemný "hrad". Ačkoli se jedná o bývalé hospodářské stavení či lépe řečeno hospodářský dvůr z počátku 18. století, místní mu neřeknou jinak než Janův hrad.
Prokopovský dvůr byl postaven na počátku 18. století, převážně jako hospodářský objekt panství, hrabětem Prokopem Gervasem Gollenem. V roce 1746 přešel v dražbě Prokopovský dvůr stejně jako vizovický zámek do vlastnictví hraběte Heřmana Hannibala z Blümegenu.

Jeho historie je i nadále spojená s historii zámeckého panství, a tak se v roce 1815 dostává do vlastnictví rodu Stillfriedů z Ratenic. V jejich vlastnictví zůstává až do roku 1945, kdy přechází do vlastnictví státu. Posledním stálým obyvatelem byl do roku 1990 hajný. Po je smrti byl objekt krátkou dobu využíván skauty. Od roku 1993 zůstává opuštěný a po požáru v roce 1995 tiše chátral skrytý lesem Janovy hory.

V roce 2013 nastala v historii Prokopovského dvora velká změna. Občanské sdružení Janova hora Vizovice iniciovalo projekt na záchranu "Janova hradu" a zároveň je v srpnu tohoto roku založeno Občanské sdružení Janův hrad Vizovice, které se nyní o záchranu objektu stará. Byla zahájena konzervace stěn, úprava okolí stavby a renovace studny.
Renovace studny byla dokončena 15.8.2015.

A jak se k Janovu hradu dostanete? Z vizovického náměstí vyrazíte po červené trase KČT směrem na Spletený vrch. V místě nazývaném Na Janově hoře odbočíte vpravo ve směru šipky na polní cestu. Šipku označující směr naleznete na stromě při větvení polní cesty. Druhou šipku naleznete na dalším rozcestí. Tady pro změnu zabočíte vlevo. A po 200 m jste na místě. Pokud půjdete ve směru od Spleteného vrchu, u rozcestníku Pod Janovou horou se vydáte vlevo lesní cestou k hradu.

Červená turistická značka vede od 20.6.2015 přes vrchol Janovy hory.
Celý popis

Všemina, Východní Morava
Rekreační areál a penzion Revika

Zádveřice-Raková, Východní Morava

Ubytování a restaurace v okolí