Galerie Knížecí dvůr Hluboká nad Vltavou a Zámak Plumlov pořádají již 3. ročník výstavy současného výtvarného umění Kristian Kodet – obrazy. Výstava je prodejní a koná se v Galrii Zámku Plumlov od 5. července do 31.srpna.
Galerie Knížecí dvůr Hluboká nad Vltavou a zámek Plumlov pořádají již 3. ročník výstavy současného výtvarného umění Kristian Kodet – obrazy. Kristian Kodet se narodil 17. 7. 1948 v Praze. Je absolvent Akademie des Beaux Arts v Bruselu v roce 1968 v ateliéru prof. Vlaminca. Ve své profesionální výtvarné činnosti se věnuje malbě, kresbě, ilustraci a grafice.
Kristian Kodet uspořádal nespočet samostatných výstav a zúčastnil se mnoha kolektivních výstav, např.: v Praze, Českých Budějovicích, Zlíně, Týně nad Vltavou, ale také v Belgii, USA, Kanadě, Švýcarsku. Svými díly je zastoupen ve veřejných a soukromých sbírkách a galeriích doma i v zahraničí, např.: v Bruselu, Paříži, Ženevě, Vídni, Curychu, New Yorku, Torontu, Ottawě, Vancouveru, Winnipegu, ale také v Bílém domě ve Washingtonu.
Kristian Kodet, jak se už vícekrát o něm psalo, základ svého výtvarného školení získal v Belgii a vstup do kulturního světa jako hotovému umělci poskytl mu pak pobyt v USA. Zvlášť se přitom zdůraznilo, že se uznávaným umělcem stal kupodivu jedině dík tomu ,že při tom všem nepřestal být českým umělcem. Češství v jeho obrazech je zakořeněno v nejpůvodnější a také jediné bytostně domácí tradici, jíž je poetismus a s ním související česká imaginativní malba. Snad mnohé z počátečních obrazových kompozic Kristiana Kodeta bylo by možné vyložit z tvůrčího vztahu k dílu jeho otce, sochaře Jana Kodeta, jehož právem řadíme také ke generaci plně ještě aktivizované programem českého výtvarného poetismu.
Z šera se nořící postavy milenců v obrazech Kristiana Kodeta opravdu mají jistou motivaci v plastikách jeho otce Jana Kodeta, ale duchovní a básnivá vize jejich obrazové projekce je již výhradně projevem jeho originální už specifické malířské koncepce. Ale jde tu o rozdíly ještě daleko hlubší. Malba a plastika se v žádných tvořivých bodech nemohou setkat, jsou výtvorem zcela vzdálených sil, ale je tu dar poezie, což je otázka genetická…
Kristian Kodet je synem velkého poety českého sochařství poloviny 20. století a právě příbuznost s takovým tvůrcem je významným dokladem autentičnosti malířského díla Kristiana Kodeta. Tato vnitřní typologická spřízněnost s osobností, jakou byl sochař Jan Kodet, je však v obrazech jeho syna umocňována ještě navíc schopností alegorizovat reálné objekty v obrazovou realitu a to v prostoru, jež je už dílem výhradně jeho snové představivosti. Obraz Kristiana Kodeta hovoří o malbě redukující barvu na jednotný tón ovládaný světlem.