Úvod > Výlety > Pěšky po Česku > Z Broumova přes Bobří vrch do Heřmánkovic

Z Broumova přes Bobří vrch do Heřmánkovic

Výlet krajinou Broumovska vás překvapí krásnými výhledy i impozantními sakrálními stavbami. Z Broumova se vydáte na Bobří vrch, do osady Janovičky a dále ke kostelu podle projektu K. I. Dientzenhofera v Heřmaničkách. Celý okruh měří asi 18 km a vede členitým terénem.
BroumovVýlet začíná z broumovského náměstí, kterému dominuje Mariánský sloup z roku 1706 (autorem sochařské výzdoby je Jan Brokof). Především na náměstí se dochovaly měšťanské domy na středověkých parcelách s goticky zaklenutými klenbami sklepení. K významným stavbám na náměstí patří budova Staré radnice a těsně u náměstí stojí benediktinský klášter, barokně přestavěný podle projektu K. I. Dientzenhofera. Značení trasy začíná na budově Staré radnice, která stojí na horní straně náměstí a na které je umístěn turistický rozcestník, odtud se vydejte po modré značce napříč náměstím a vede po schodech dolů z bývalých hradeb.

Cestou přejdete řeku Stěnavu, želežniční přejezd a mírným stoupáním se dostanete nad město. Značení vede úvozovou cestou, podél několika kamenných křížků. Nabízí se zde překrásné výhledy na celé pásmo Javořích hor, předu a vpravo vidíte hřeben Broumovských stěn. Trasa díle vede k rozcestníku v obci Rožmitál a dále k rozcestníku U lomu. Tady se s modrou značkou rozloučíte a budete pokračovat po žluté.

Bobří vrch a pěkné výhledy na Javoří hory

BroumovskoJe třeba zde dbát zvýšené opatrnosti – turistická značka prochází kamenolomem, kde dochází k odstřelu melafyru. Na případný odstřel kamene upozorňuje výstražný signál. Po 1 km přejdete k rozcestí: vpravo vede neznačená cesta k pseudo sopce, naše cesta však prudce stoupá přímo vzhůru po žluté na Bobří vrch. Od lesní chatky na Bobřím vrchu pak cesta klesá bukovým lesem až na dolní konec osady Janovičky, k asfaltové silnici a k rozcestníku modré cyklotrasy. Osada Janovičky nabízí několik možností občerstvení a pěkné výhledy na Broumovskou kotlinu.

kostel HeřmánkoviceOd rozcestníku pokračujte po modré cyklotrase cca 2 km, která klesá úzkou asfaltovou silnicí okolo bývalého koupaliště do obce Heřmánkovice. Před sebou budete mít po pravé straně horizont s Javořími horami, uvidíte také rozhlednu na Ruprechtickém Špičáku. V Heřmánkovicích si prohlédněte kostel Všech svatých, který byl vystavěn roku 1723 podle projektu K. I. Dientzenhofera. Před kostelem stojí Kalvárie (z roku kolem 1800) a u hřbitovní zdi dva smírčí kříže. Za pozornost stojí i barokní fara v těsné blízkosti kostela. Zpět do Broumova vás dovede od kostela žlutá značka.