Úvod > Výlety > Na kole po Česku > Na Lysou horu – královnu Moravskoslezských Beskyd

Na Lysou horu – královnu Moravskoslezských Beskyd

Výlet s velkým převýšením, avšak za příznivého počasí vás za odměnu čeká nádherný výhled na Beskydy, Jeseníky, Javorníky, Malou a Velkou Fatru a Tatry.
Od nádraží ve Frýdlantě nad Ostravicí se vydáte doprava po cestě, až narazíte na cyklotrasu č. 6004, po které pojedete do Malenovic. V Malenovicích pokračujte po asfaltové silnici ve směru k hotelu Petr Bezruč, k hotelu však nedojedete, ale odbočíte doprava přes potok Satina směrem k vlekům, a záhy hned doleva, kudy stoupáte kolem jízdárny směrem k Lysé hoře. Na rozcestí se dejte doleva, kde se traverzovou cestou budete k Lysé hoře přibližovat. Postupně projedete Malenovickým kotlem až na Ivančinu, dále na Zimný, kde se napojíte na asfaltovou cestu, vedoucí doprava nahoru až na Lysou horu.

Lysá hora (1323 m n. m.) je nejvyšším vrcholem Moravskoslezských Beskyd. Za pěkného počasí je zde nádherný výhled na celé Beskydy, Malou Fatru a někdy dokonce až Západní Tatry – Roháče. Při naprosto ideálních podmínkách (jen několik dní v roce) je na severozápadě nad Jeseníky vidět i Sněžka, vzdálená 200 km. Na vrcholu hory se můžete také posilnit v některém z občerstvení.

Z Lysé hory potom budete sjíždět zpět po asfaltové cestě až dolů na Papežov. Tam se vydáte doprava po hlavní silnici vedoucí údolím Mohelnice, po které dojedete až na Visalaje. Pokračujete stále rovně, po zelené značce, až na rozcestí Ježánky. Tam se vydáte doprava po cyklotrase č. 6113 (modrá značka), po které pokračujete až k vodní nádrži Šance, jejíž část objedete po asfaltové silnici po pravé straně. Modrá značka vás zavede až na přehradní hráz, kde je předem možno domluvit prohlídku. Dále pokračujete dolů stále po cyklotrase č. 6113, až přijedete na hlavní silnici vedoucí do obce Ostravice. Po této silnici jedete až k odbočce cyklotrasy č. 46 doprava. Tato odbočka se nachází hned za železniční stanicí Ostravice. Přejedete přes koleje, pak přes řeku Ostravici a stoupáte do kopce. Po nedlouhém stoupání vás cyklotrasa č. 46 povede vlevo po traverzové cestě a následně dolů po modré značce až k Bezručově srubu. Sledujte stále cyklotrasu č. 46 a následně cyklotrasu č. 6007 směr Frýdlant nad Ostravicí. Ve Frýdlantě odbočíte vlevo přes řeku Ostravici a pokračujete po stejné cestě do místa startu našeho výletu.