Úvod > Výlety > Na kole po Česku > Na kole za krásnými výhledy z údolí až na hřebeny Krkonoš

Na kole za krásnými výhledy z údolí až na hřebeny Krkonoš

Vyjeďte si na výlet, který vás provede z malebného údolí Labe až k rozhledně Přední Žalý. Dobrodružným sjezdem se dostanete do údolí, kterým protéká stříbřitá říčka Jizerka. Postupně potom vystoupáte až k vrcholovým partiím Krkonoš – k Vratově boudě, kde budete po náročném stoupání odměněni nádhernými výhledy do Labského dolu a na hřebeny Krkonoš.
přední žalýNaše trasa začíná ve Špindlerově Mlýně, odkud vyjedete mimo centrum po cyklotrase K 11 směrem na Labskou a Bedřichov. Krásnou cestou po vrstevnici se dstanete k oblíbené křižovatce Rovinka se sezónním občerstvením. Odtud pokračujte cyklotrasou K10A do kopce až k rozhledně Přední Žalý, která nabízí vynikající výhled. Za pěkného počasí je odtud vidět nejen krkonošské panorama, ale také Jizerské hory, Ještěd, Lužické hory a Trosky v Českém ráji.

vrbatova boudaPo červené turistické značce můžete pokračovat až na rozcestí Benecko-Zlatá vyhlídka, kde se napojíte na silnici, která vás dovede opět ke křižovatce Rovinka. Zde však odbočíte po trase K10 doleva a budete pokračovat až k hlavní silnici č. 286, která vás kolem říčky Jizerky dovede až na Horní Mísečky.

Tady vás čeká nejprudší stoupání, a to k Vratově boudě, nad níž je mohyla Hanče a Vrbaty, která připomíná tragickou událost z roku 1913, kdy zde  zahynul při lyžařském závodě závodník Bohumil Hanč a o několik desítek metrů dále i jeho přítel Václav Vrbata. Zpět do Špindlerova Mlýna vás z Horních Míseček dovede červená turistická značka a cyklotrasa K1A. Jedná se o kamenitou cestu s velkým spádem, pozor tedy na prudký sjezd!