Úvod > Aktuality > Vydejte se na výlet po kolejích
Vydejte se na výlet po kolejích
"> "> "> "> "> "> "> "> ">
Zážitky

Vydejte se na výlet po kolejích

  • Vydáno19. června 2022
Máte cestovatelského ducha a rytmus kolébání vlaku vám zrychluje tep? Inspirujte se našimi dnešními tipy a projeďte se s námi po kolejích zajímavých železničních tratí nebo ve vagonech tažených parními lokomotivami.
Elinka – nostalgické jízdy historickým vláčkem

Elinka – nostalgické jízdy historickým vláčkem

Železniční trať Tábor-Bechyně je nejstarší meziměstskou elektrickou dráhou nejen u nás, ale i ve střední Evropě. Provoz zahájila 21. června roku 1903 a jezdí dodnes.

Sklářská lokálka Šenovka – Kamenický motoráček

2.4.
30.10.
Sklářská lokálka Šenovka – Kamenický motoráček

Lokálka z České Kamenice do Kamenického Šenova nabízí svezení romantickou krajinou na pomezí Lužických hor, Českého středohoří a Českého Švýcarska. V sezóně 2022 jezdí pravidelné vlaky po lokálce od 2. dubna do 30. října o víkendech. Od 30. května do 30. září jezdí vlaky i v pracovní dny.

Podřipský motoráček

2.4.
30.10.
Podřipský motoráček

Turistická linka T5 Podřipský motoráček jezdí v trase z Roudnice nad Labem přes Straškov, Mšené Lázně, Budyni nad Ohří až do Libochovic a opačně a to v sobotu, neděli a státní svátky od 2. dubna 2022 do posledního říjnového víkendu.

Ubytování ve vagonu na stanici Kovářská – glamping na krušnohorském nádraží

Ubytování ve vagonu na stanici Kovářská – glamping na krušnohorském nádraží

Dva zrekonstruované služební vagony nabízí pohodlné ubytování na vedlejší koleji nádraží Kovářská v Krušných horách. Užijte si nádražní romantiku v nadmořské výšce 850 metrů a přispějte tím na rekonstrukci opuštěné stanice Kovářská.

Zubrnický motoráček: Ústí nad Labem – Velké Březno – Zubrnice

2.4.
30.10.
Zubrnický motoráček: Ústí nad Labem – Velké Březno – Zubrnice

Pravidelný víkendový provoz historickými vlaky po zubrnické železnici. Základním vozidlem je motorový vůz řady 801 (M 131.1) Hurvínek.

Cyklovlak Brdy z Prahy do Blatné

26.3.
30.10.
Cyklovlak Brdy z Prahy do Blatné

Víkendový turistický vlak „Cyklo Brdy“ jezdí každý víkend z Prahy do Blatné po trase Praha hl. n. – Beroun – Zdice – Příbram – Březnice –– Blatná a zpět.

Pražský motoráček – historickým motoráčkem pražským semmeringem

Pražský motoráček – historickým motoráčkem pražským semmeringem

Pražský motoráček jezdí celoročně každou sobotu, neděli a ve státní svátky po tzv. Pražském semmeringu, po trati číslo 122 ze stanice Praha hlavní nádraží do stanice Praha-Zličín a zpět.

Kolínská řepařská drážka vás proveze Polabím

Kolínská řepařská drážka vás proveze Polabím

Znovuobnovená část trasy nejstarší polabské řepařské drážky nabízí příjemný výlet vlakem taženým parní nebo dieslovou lokomotivou po úzkorozchodné trati. Jezdí při pravidelných víkendových jízdách a o všech státních svátcích od 20. dubna do prvního víkendu v říjnu.

Pošumavská jižní dráha Nové údolí

Pošumavská jižní dráha Nové údolí

Na břehu Studené Vltavy, v krásné přírodě přímo v srdci Národního parku Šumava, se nachází bývalá obec Nové Údolí. Chloubou tohoto místa je nejkratší mezinárodní železnice na světě překračující hranici právě v Novém Údolí.

Regionální úzkokolejné muzeum Nová Bystřice

Regionální úzkokolejné muzeum Nová Bystřice

Jindřichohradecké místní dráhy zřídily v železniční stanici Nová Bystřice Regionální muzeum úzkokolejné dráhy. Představuje se zde historie JHMD a drážní dopravy. Nechybí zde ani historické exponáty vážící se k úzkokolejné dopravě.

Krušnohorská železnice Most – Moldava

Krušnohorská železnice Most – Moldava

Železniční trať, po které se můžete dostat do lyžařské oblasti Krušných hor, je kulturní památkou ČR. Trať vede zajímavým terénem, překonává několik hlubokých údolí po pěkných mostech a vede i dvěma tunely. V některých místech u trati lze koupit turistickou známku č. 815 „Krušnohorská železnice“.

Železniční muzeum v Rosicích nad Labem

Železniční muzeum v Rosicích nad Labem

V budově bývalé vodárny v železniční stanici Pardubice – Rosice nad Labem najdete expozici, která se věnuje historii železniční i městské dopravy v pardubickém regionu.

Ozubnicová železnice Tanvald-Desná-Kořenov-Harrachov-Szklarska Poręba

Ozubnicová železnice Tanvald-Desná-Kořenov-Harrachov-Szklarska Poręba

Jediná ozubnicová železnice České republiky představuje jedinečnou kulturní a technickou památku. Jizerskohorsko-krkonošská železniční trať je nejstrmější a jediná normálně rozchodná ozubnicová železnice v České republice. Pomocí ozubnice Abtova systému vlak vyšplhá na pouhých 7 km o 235 metrů výše.

Muzeum ozubnicové dráhy v Kořenově

Muzeum ozubnicové dráhy v Kořenově

Nejstrmější železnice v ČR se stala vyhledávanou turistickou atrakcí regionu. Její příznivci se těší na každou z "Nostalgických jízd" – na příležitost svézt se vagóny tlačenými historickou ozubnicovou lokomotivou. Samotné muzeum naleznete v budově bývalé železniční stanice Kořenov.

Muzeum Českých drah v Lužné u Rakovníka – největší železniční muzeum v ČR

Muzeum Českých drah v Lužné u Rakovníka – největší železniční muzeum v ČR

Muzeum v Lužné u Rakovníka je největší tuzemské železniční muzeum. Železniční muzeum Českých drah se nachází v prostorách bývalé výtopny společnosti Buštěhradské dráhy. V areálu je vybudován okruh úzkorozchodného kolejiště o rozchodu 800 mm s možností svezení pro návštěvníky.

Kubova Huť – nejvýš položená železniční stanice ČR

Kubova Huť – nejvýš položená železniční stanice ČR

V šumavské osadě pod vrchem Boubínem se v minulosti vyrábělo sklo. S rozvojem průmyslu vznikla v obci železnice, jejíž zastávka je nejvýše položenou stanicí České republiky. Dnes je Kubova huť ideálním místem pro zimní i letní rekreaci.

Krušnohorský semmering – projížďka malebnou horskou krajinou

Krušnohorský semmering – projížďka malebnou horskou krajinou

Horská část druhé nejvýše položené železniční tratě v České republice z Karlových Varů do Johanngeorgenstadtu překonává na 15 km úseku z Nejdku – Nových Hamrů a Perninku výškový rozdíl 365 m. Obloukem o poloměru 180 m se trať otáčí do protisměru a dosahuje nadmořské výšky 915 m n.m.

Železniční muzeum Kolešovka – vlečka Kněževes

Železniční muzeum Kolešovka – vlečka Kněževes

Expozice historických železničních vozidel ze sbírky Klubu historie kolejové dopravy KHKD. Uvidíte zde jedenáct parních a tři motorové lokomotivy a motorové osobní a nákladní vozy. Expozice je otevřena jen v době jízd historických parních a motorových vlaků.

Švestková dráha – malebná lokálka v Českém středohoří

Švestková dráha – malebná lokálka v Českém středohoří

Švestková dráha je malebná lokálka v severních Čechách spojující Litoměřice horní nádraží, Lovosice a Most. Její historie sahá do roku 1898, kdy vyjel na trať první vlak. Dráha je v provozu denně v rámci linky U10.

Slezský Semmering – horská železnice v Jeseníkách

Slezský Semmering – horská železnice v Jeseníkách

První říjnový den roku 1888 byla zprovozněna železniční trať z Hanušovic do Jeseníku, tzv. Slezský Semmering. Zejména úsek mezi stanicemi Branná a Lipová-lázně nabízí cestujícím úchvatné pohledy na hřebeny Jeseníků a Rychlebských hor.

Jindřichohradecká úzkokolejka – úzkorozchodné tratě z Jindřichova Hradce

Jindřichohradecká úzkokolejka – úzkorozchodné tratě z Jindřichova Hradce

Jeli jste někdy parním vlakem? Pokud ne, můžete se svézt některým z jindřichohradeckých pravidelných parních vlaků, které se vypravují na cestu během letní sezóny. Projeďte se po poslední úzkorozchodné železnici v Čechách.

Posázavský pacifik – cesta za nostalgií a zážitky na železnici

Posázavský pacifik – cesta za nostalgií a zážitky na železnici

Posázavský Pacifik je externí železniční dopravce působící v Posázaví. Nabízí možnost uspořádání tématického výletu historickým motorovým vozem M 262.045 s přípojným bufetovým vozem Balm, ale i jinými typy historických železničních vozidel a sezónní turistické vlaky a příležitostné jízdy.

Úzkorozchodná železnice Třemešná – Osoblaha

Úzkorozchodná železnice Třemešná – Osoblaha

Na Osoblažsku v podhůří Jeseníků se nachází unikátní úzkorozchodná dráha, která je jediná svého druhu v Českém Slezsku. Trať vede z Třemešné ve Slezsku (napojení na normálněrozchodnou trať z Krnova do Jeseníku) přes Slezské Rudoltice do Osoblahy.