
Velký zájem naznačovaly již od prvního dne otevření fronty před
palácem Kinských na
Staroměstském náměstí. Za běžného provozu dosahovala návštěvnost v průměru 1000 lidí denně, v omezeném režimu kapacity výstavních prostor pak 450 lidí denně.
Jedná se o
rozsáhlý výstavní projekt čítající 115 děl. Nikdy nebylo možné u nás spatřit tolik
Rembrandtových prací pohromadě. Výstava obdobného významu se nemusí opakovat desítky let. Právě s ohledem na tato fakta kurátoři
Národní galerie Praha vyvinuli maximální úsilí, aby mohla být prodloužena. Jednání byla časově náročná z důvodu
velkého množství zápůjček z muzeí, galerií a soukromých sbírek nejen u nás, ale i
ze zahraničí.

Díky vstřícnosti zapůjčitelů proběhla úspěšně a milovníci umění tak budou moci v
Praze zhlédnout
Rembrandtova díla až
do 21. března, jakmile se uvolní koronavirová opatření a galerie budou opět zpřístupněny.
Do popředí vystoupí výjimečná malba Zvěstování Panně Marii od Willema Drosta, získaná jako malba samotného Rembrandta, která zaujme místo obrazu
Čtoucí mnich. Ten se
jako jediný koncem ledna vrátí do Helsinek.
Rembrandt naživo i online

Po znovuotevření galerie bude spuštěn
rezervační systém s časovými sloty. Tím chce instituce zajistit maximální komfort návštěvníků a zamezit vzniku front. Navíc se počítá s delší otevírací dobou výstavy –
denně od 9 do 21 hodin.
V rámci sociálních sítí
Národní galerie je dále
Rembrandt k vidění
online. Promyšlený koncept obsahuje různé s výstavou související aktivity –
komentovaná videa věnovaná vybraným dílům, v přípravě je workshop pro děti či
komentovaná prohlídka s kurátorkou.

Ve spolupráci s Baletem Národního divadla vzniklo video Balet mezi obrazy: Rembrandt a Saskia, které natočil italský režisér Marco Chiodi. Sólisté Evgeniya Gonzalez a Fraser Roach interpretují skutečný
milostný příběh malíře a jeho životní lásky Saskie.
Na webových stránkách
Národní galerie bude nově zveřejněn
film Rembrandt – malíř člověka, dříve uváděný pouze ve výstavních sálech
paláce Kinských. Organizátoři výstavy se tak snaží přiblížit Rembrandtovu osobnost a jeho dílo všem, a to včetně těch, kteří nemohou přicestovat, případně se na výstavu pro velký zájem nedostanou.