Úvod > Aktuality > Léto na Bechyňce právě začíná - užijte si jízdy elektrického vozu Bobinka
Léto na Bechyňce právě začíná - užijte si jízdy elektrického vozu Bobinka
"> "> ">

Léto na Bechyňce právě začíná - užijte si jízdy elektrického vozu Bobinka

Vydáno 13. června 2020 Zážitky
I v letošním roce se můžete těšit na Léto na Bechyňce a svézt se po naší první elektrifikované trati historickým vlakem Bobinkou. Letní výletní vláčky připravily České dráhy ve spolupráci se Spolkem přátel elektrické dráhy Tábor – Bechyně. Letošní sezóna bude trvat od 13. června do 13. září 2020.

Železniční trať Tábor - Bechyně je nejstarší meziměstskou elektrickou dráhou nejen u nás, ale i ve střední Evropě. Provoz zahájila 21. června roku 1903 a jezdí dodnes.

Na dráze pro bíhají po celé léto víkendové nostalgické jízdy. Na vybraných pravidelných spojích jezdí každou sobotu, neděli a o státních svátcích historická souprava s Bobinkou (směr Tábor – Bechyně s odjezdem z Tábora: v 7:05, 08:05, 9:05, 10:06, 11:06, 13:06, v 14:07, 15:06, 16:07, 17:07, 18:09, 19:08 a 20:10 a směr Bechyně – Tábor s odjezdem z Bechyně v 8:00, 9:01, 10:01, 12:01, 13:01, 14:01, 15:02, 16:02, 17:03, 18:03, 19:04, 20:04 a 21:06. Jízdné je účtováno dle běžného tarifu ČD, jízdní kola se v těchto vlacích nepřepravují.

Remíza v Bechyni s modelovým kolejištěm Českých drah v provedení Pavla Kohoutka bude otevřena v tyto dny: 13. a 27. června, 11. a 25. července, 8. a 22. srpna a 5. a 12. září 2020. Otvírací doba remízy je 10:00 - 14:30 hodin, vstupné stojí 20 Kč.
 

Bechyňská železnice Františka Křižíka

BobinkaNa sklonku 19. století padl verdikt zřídit mezi Táborem a Bechyní železniční dráhu. Zásluhou „českého Edisona“, Františka Křižíka, byla tehdy prosazena její elektrifikace. O pár let později, v roce 1903, tak mohla zahájit svůj provoz vůbec první elektrifikovaná dráha na území celého Rakouska-Uherska.

Nenechte se mýlit, tímto prvenstvím tu technické zajímavosti nekončí. Již na začátku trati v Táboře bylo při budování nejdříve potřeba přemostit řeku a vznikla zde také elektrárna, která dráhu zásobovala proudem. O tom, že Křižíkova elektrická dráha byla opravdu výjimečná, svědčí i fakt, že jí byly povoleny úlevy. A tak tu zatáčky mohou mít menší poloměr a trať vede terénem se sklonem až 35 promile. A ještě jedna perlička na vás čeká v Bechyni. Sem byla dráha prodloužena až o něco později, v roce 1928, a to díky mostu s poetickým názvem Duha.

ElinkaZ technického hlediska se dala Bechyňka přirovnat k malému zázraku. Železniční vagóny byly osvětlené, vytápěné, vybavené přenosnými telefony a bleskosvody na střechách. Na svoje dílo mohl být František Křižík právem pyšný a jistě také byl, když řekl: „Výstavbou bechyňské dráhy chtěl jsem dokázat, že český člověk umí tolik, co jiní a někdy i mnohem více“.

Součástí Léta na Bechyňce je i výstava o železniční trati Tábor–Bechyně a historických vozidlech, doplněná modelovým kolejištěm Pavla Kohoutka v Městském muzeu v Bechyni.
Léto s Bechyňkou – nostalgické jízdy historickým vláčkem

13.6.
13.9.
Léto s Bechyňkou – nostalgické jízdy historickým vláčkem

Těšíte se na jízdy historickými vlaky na trati Tábor-Bechyně? Letos začínáme 13. června a jezdíme až do 13. září. Končíme opět s Táborskými setkáními.

Duhový most v Bechyni

Duhový most v Bechyni

V Bechyni se klene nad hlubokým údolím železobetonový obloukový most dokončený roku 1928 podle projektu Ing. E. Viktory. Svým devadesátimetrovým rozpětím a výškou třicet osm metrů nad hladinou Lužnice skutečně připomíná oblouk duhy, kterou slunce zapomnělo v lužnickém údolí.

Elinka – nostalgické jízdy historickým vláčkem

Elinka – nostalgické jízdy historickým vláčkem

Železniční trať Tábor-Bechyně je nejstarší meziměstskou elektrickou dráhou nejen u nás, ale i ve střední Evropě. Provoz zahájila 21. června roku 1903 a jezdí dodnes.