
Videomapping patří k nejoblíbenějším formátům
Signal Festivalu. V rámci třináctého ročníku se návštěvníci mohou opět těšit na dvě projekce, které budou k vidění zcela zdarma. Poprvé v historii
festivalu videomapping oživí věž Staroměstské radnice. Téměř sedmdesát metrů vysoká dominanta poskytne plátno pro monumentální projekci OVERLOЯD tematizující
napětí mezi světem dat a emocí. Projekci promítanou na dvou stěnách vytvořilo speciálně pro radniční věž italské kreativní studio MammasONica, jehož díla dokládají, jak lze citlivě – a přitom radikálně – proměňovat identitu místa.

Po třech letech videomapping opět promění
fasádu baziliky sv. Ludmily na
náměstí Míru. Pod názvem
Iterace (
Nekonečný rytmus města) rozehraje témata dynamických proměn města, přičemž se futuristické architektonické struktury protnou s historickou geometrií kostelní fasády. Projekce je poprvé v této lokaci ozvláštněna
využitím laseru, jejím autorem je studio V.P.M., které patří k absolutní špičce audiovizuálního umění ve Španělsku.
Signal Festival znovu nabídne vedle volně přístupného programu také
placenou část
Signal Inside v atraktivních lokalitách v centru
Prahy. Ta odhalí skrytou vrstvu festivalu s komornější atmosférou. Návštěvníci se zde nestanou jen pozorovateli, ale často i přímými účastníky uměleckých děl. Signal Inside potěší i milovníky videomappingu díky velkoformátové imerzivní projekci. Celkem tato zóna nabídne
sedm světelných instalací v architektonicky výrazných interiérech. Letos je to
Klausova synagoga,
Klášter sv. Anežky České,
Clam-Gallasův Palác,
Jízdárna Savarin,
Kampus Hybernská nebo kaple Arcibiskupského gymnázia či Tresor Club na Vinohradech.
Letošní trasy: Centrum a Vinohrady

Návštěvníci
Signal Festivalu se mohou v říjnu těšit na dvě trasy po známých i dosud neobjevených místech
Prahy. Začneme prohlídkou
trasy Centrum: Poprvé v historii festivalu se můžete těšit na
3D projekci na vodní stěnu na
Dvořákově nábřeží. Festival také do Prahy přiveze legendární dílo průkopníka video-artu Billa Violy, zatímco českou scénu zastoupí výrazná jména jako skupina
Rafani nebo Pavla Sceranková. V
Národní galerii Praha –
Klášteře sv. Anežky České dojde na instalaci
Tristan’s Ascension - Bill Viola v ní propojuje
téma života a smrti s duchovní silou prostoru. Jeho renesanční umělecká estetika a dokonalé kinematografické provedení díla ve spojení s gotickým sakrálním prostorem nabízí hluboký a silný zážitek, ale také místo pro zklidnění a kontemplaci. Imerzivní projekce
Mlha německého umělce Roberta Seidela vznikla speciálně pro
historický vnitroblok Clam-Gallasova paláce. Videoprojekce s výrazným zvukem se proplétá hustými vrstvami mlhy a vtahuje diváka do světa, ve kterém postupně narůstá moc technologií a světel. Téměř sedmdesát metrů vysoká dominanta
Staroměstské radnice – věž, poskytne plátno pro
monumentální projekci OVERLOЯD tematizující napětí mezi světem dat a emocí.
Trasa Vinohrady láká na performance, interaktivní konstelace a návrat legendárního videomappingu na
baziliku sv. Ludmily.
Riegrovy sady oživí interaktivní instalace Souhvězdí se soustavou kynetických objektů. Jen o pár kroků dál narazíte na audiovizuální projekt o nové Chráněné krajinné oblasti Soutok. Zaměří se na zkoumání unikátního ekosystému soutoku Moravy a Dyje, největšího lužního lesa v Evropě.
Sady Svatopluka Čecha v těsné blízkosti Vinohradské třídy obsadí interaktivní objekt
Oko. na pomezí počítačového vidění a lidského vnímání. Jedná se o stroj nabitý vjemy, který neustále analyzuje své okolí. Využívá technologie počítačového vidění a strojového učení k napodobení prediktivního mozku, který neustále zpracovává, předpovídá a zároveň reviduje své představy o světě... Jen o pár metrů dále narazíte v parku na
Accord - monumentální LED stěnu reagující na pohyby a gesta diváků, které proměňuje v dynamické světelné kompozice. Také
Sady Bratří Čapků zažijí něco nevídaného, a to
Grill Flame. Performativní dílo vrství obrazy pikniku těsně před koncem světa: Na ulici zasyčí motor, který už dávno neměl startovat a z výfuků vytryskne plamen – syrový, nespoutaný, čpící benzinem. Trojice postav v reflexních kuklách pak vytvoří improvizovanou kovbojku budoucnosti: nad ohnivými jazýčky opečou párky, jako by šlo o poslední hostinu světa, který právě dohořívá.
Mapa, vstupenky a všechny praktické informace na jednom místě

Všechny
festivalové trasy můžete jednoduše prozkoumat skrze
oficiální
mobilní aplikaci, ve které najdete i kompletní program a další užitečné informace. Aplikace je
zdarma ke stažení pro iOS a Android.
Signal Festival nejsou jen projekce na kostely. Letos nabízí také
7 unikátních instalací uvnitř netradičních prostor v centru Prahy v rámci konceptu
Signal Inside. Při návštěvě Signal Inside nejste jen pozorovatelem, ale stáváte se přímým účastníkem uměleckých děl. Čeká na vás hluboký zážitek, na který jen tak nezapomenete.
Festivalovou vstupenku si můžete pořídit za
390 Kč, 4denní pak za 490 Kč. Pro požitkáře je v nabídce
VIP vstupenka za
1690 Kč, která držitele opravňuje ke vstupu na všech 7 instalací po celou dobu festivalu, vstup o hodinu dříve a předbíhání front, využití Mercedes-Benz VIP shuttle mezi trasami nebo vstup do nové galerie Signal Space a další výhody.
Poznejte třináctý Signal Festival v Praze, nabízející jedinečné videomappingy a umělecké instalace, ve dnech 16. do 19. října 2025.
Třináctý Signal Festival se koná od 16. do 19. října 2025.
Videomapping se uskuteční na věži Staroměstské radnice a na fasádě baziliky sv. Ludmily.
Novou lokací pro videomapping je věž Staroměstské radnice.
Na festivalu bude možné vidět projekci OVERLOЯD na věži Staroměstské radnice a Iterace (Nekonečný rytmus města) na bazilice sv. Ludmily.
Prodej vstupenek na Signal Festival začíná 19. srpna.
Signal Inside představí umělecké instalace v atraktivních lokacích v centru Prahy a umožní návštěvníkům stát se přímými účastníky uměleckých děl.
Standardní vstupenka stojí 390 Kč, 4denní vstupenka 490 Kč a VIP vstupenka 1690 Kč.
VIP vstupenka zahrnuje přednostní vstup, přístup do Signal Space galerie, Mercedes-Benz VIP shuttle a další výhody.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.