Průzkum se zaměřil na aktivnější část populace, která provozuje cykloturistiku, či vyjíždí na terénní a in-line stezky pravidelně. K oslovení této skupiny využil realizační tým internet, který, jak vyplynulo z předchozích výzkumů, dnes používá jako komunikační nástroj většina cyklistů. V posledních letech
narůstá obliba cykloturistiky, v současné době je důležitým segmentem cestovního ruchu. Hlavním zdrojem, kde si návštěvníci regionů hledají informace, je přitom internet.
Nejčastějším typem kol v domácnostech aktivních cykloturistů a bikerů jsou horská kola, která vlastní 64 % z nich. Horské kolo má i třetina lidí, kteří jezdí výhradně po zpevněných cestách. I když se výzkum zaměřil pouze na aktivní cyklisty, tato čísla odpovídají podílu jednotlivých prodávaných kol na českém trhu, který se zásadně liší od podílu v jiných cyklisticky vyspělých evropských státech. Zatímco u nás převažují při prodeji horská kola, v Německu nebo Dánsku jsou to kola městská.
Přestože zástupci všech tří cílových skupin (tedy cykloturisté, bikeři a in-line bruslaři) vyjíždějí na výlety nejčastěji osamoceně a vychutnávají si požitek ze samotné jízdy, in-line bruslení a cykloturistika jsou ve velké míře i společenskou záležitostí. Při jízdě na kole Češi oceňují nejvíce
krásnou přírodu. Navštěvují zejména přírodní zajímavosti, jako jsou jeskyně, vyhlídky, rozhledny, skalní útvary apod. Při jízdách s celou rodinou také bývá důležitá návštěva koupaliště, hřiště, lanového centra a podobně.
Souhrnné informace o průzkumu jsou k dispozici na webu
Česko jede.