I po padesáti letech je značka
Dermacol synonymem pro dokonalý make-up, a to nejen doma: voňavé sprchové gely, hebké krémy, omlazující pleťové masky, tělová mléka a stovky dalších kosmetických výrobků používají ženy nejrůznějších národností, odstínů pleti a věku v šedesáti zemích světa. Mezi nejúspěšnější exportní státy patří Polsko, USA, Saúdská Arábie, Vietnam, Čína nebo Paraguay, v Afghanistánu dokonce byla reklama na
Make-up Cover vůbec první reklama na kosmetiku, vysílaná v tamní televizi.
Lady Dermacol
První přípravek značky Dermacol se objevil v roce 1966, ale jeho příběh se začal odvíjet už o něco dřív – v roce 1958, kdy byl v
Praze otevřen
Ústav lékařské kosmetiky. Šlo o vůbec první specializované pracoviště v Československu, které rozvíjelo nový směr estetické medicíny. Právě tam pracovala
Lady Dermacol aneb Olga Knoblochová, vlastně první československá vizážistka. Oficiální linie tehdy razila teorii, že socialistické ženy mají hlavně pracovat, a ne myslet na parádu a krásu, a tak do ústavu přicházeli hlavně lidé s kožními problémy, často přímo na obličeji, například s mateřskými znaménky či pigmentovými skvrnami. Tehdejší lékaři si s nimi poradit nedokázali, a tak se hledaly vhodné krycí krémy k jejich zamaskování.
Protože ve
filmových studiích na Barrandově vyráběli líčidla pro herce, tým lékařů z ústavu se pustil společně s odborníky z filmových laboratoří do vývoje krycího make-upu, který by neškodil pleti. Poprvé se objevil v roce 1966 a složením slov derma – kůže a color – barvit vznikl název
Dermacol. „Make-up jsem poprvé předváděla na dermatologickém kongresu ve Vysokých Tatrách, kde byla mojí modelkou studentka medicíny,“ vzpomíná Olga Knoblochová. „Měla kožní onemocnění, velký oheň v obličeji, a nikdy předtím se bez něj neviděla v zrcadle. Když jsem jí ho překryla a podala jí zrcadlo, štěstím se rozplakala.“
Deset odstínu Dermacolu
Make-up Cover, zpočátku vyráběný v deseti odstínech a s chráněnou značku
Dermacol film studio Barrandov Praha, používali nejenom lidé s kožními problémy a ženy toužící po barevně sjednocené a hladké pleti, ale hlavně maskérky na Barrandově. Díky tomu se o zázračném krému záhy dozvěděli i ve světě. Už v roce 1969 odkoupily
licenci k jeho užívání filmové ateliéry v Hollywoodu, o rok později se pak objevily pleťové krémy
Lady Cream a
Princess Creram, které jsou populární dodnes. Mimochodem, celosvětově nejznámější je právě krycí
Dermacol Make-up Cover, firma ho ročně prodá zhruba tři miliony kusů.
Ve
filmových ateliérech na Barrandově se kosmetika Dermacol vyráběla ještě na začátku třetího tisíciletí. V roce 2002 společnost Dermacol přešla do rukou manželů Věry a Vladimíra Komárových, výroba se kompletně přesunula do
Brna a začala vznikat
síť vlastních exkluzivních prodejen. V nich nabízí Dermacol nejenom make-upy, které příběh značky odstartovaly, ale také obrovskou barevnou škálu laků na nehty, očních stínů, lesků, rtěnek a výrobků pro péči o tělo a pleť. A tváře Dermacol?
Moderátorka a modelka Iva Kubelková, česká Miss Earth Karolína Mališová, herečka Judit Bárdos, zpěvačka Kristýna Peláková nebo
herec a zpěvák David Gránský. Ostatně i muži už objevili kouzlo tradice: první kompletní pánská řada Dermacol je na trhu už třetím rokem.
Víte, že?
- Protože základem divadla je make-up, značka Dermacol stojí po boku nejvýznamnějších českých umělců. Je stálým partnerem Národního divadla v Praze, kosmetiku této značky používají také hvězdy z Hudebního divadla Karlín, Divadla v Dlouhé a divadla Nová scéna v Bratislavě.
- Loni značka změnila své logo na Dermacol Prague, které má pomoci k její lepší identifikaci, zdůraznit pražský původ a vrátit se k původní podobě logotypu ze 60. let.
- V minulých letech se Dermacol stal beauty partnerem karlovarského Filmového festivalu a zajišťoval líčení a množství doprovodných aktivit pro VIP hosty i běžné návštěvníky festivalu.
- Lady Dermacol Olga Knoblochová nejenom stála u zrodu značky, ale někdy herečky i sama líčila. Například ve filmu Dáma na kolejích (1966) proměnila Jiřinu Bohdalovou z unavené tramvajačky v oslnivou femme fatale.
- Ústav lékařské kosmetiky sídlil bezmála čtyřicet let v paláci Adria na Jungmannově náměstí v centru Prahy, odkud se musel odstěhovat kvůli rekonstrukci budovy. Do jeho interiérů můžete nahlédnout ve filmu Léto s kovbojem (1976): sem zamířil Honza Macháček (Jaromír Hanzlík), aby mu lékařka v podání Věry Galatíkové odstranila vytetované jméno bývalé lásky.
Dermacol je česká kosmetická značka, která se proslavila díky vývoji jednoho z prvních krycích make-upů na světě. Stala se synonymem pro kvalitní make-up a její produkty jsou používány ve více než šedesáti zemích po celém světě.
Olga Knoblochová, známá jako Lady Dermacol, byla první československá vizážistka a jedna z klíčových postav v historii značky Dermacol. Pracovala v Ústavu lékařské kosmetiky, kde se podílela na vývoji a propagování prvního krycího make-upu značky.
Značka Dermacol získala mezinárodní úspěch, když filmové studia v Hollywoodu koupily licenci k používání krycího make-upu Make-up Cover v roce 1969. Od té doby se její produkty staly populárními v řadě zahraničních trhů, včetně USA, Saúdské Arábie, Vietnamu, Číny a Paraguaye.
Kromě make-upů nabízí značka Dermacol širokou škálu kosmetických produktů, včetně sprchových gelů, krémů, omlazujících pleťových masek, tělových mlék a výrobků pro péči o tělo a pleť.
Tváře značky Dermacol zahrnují několik známých osobností, jako jsou moderátorka a modelka Iva Kubelková, česká Miss Earth Karolína Mališová, herečka Judit Bárdos, zpěvačka Kristýna Peláková a herec a zpěvák David Gránský.
Muzeum Karla Zemana v Praze je věnováno celoživotnímu dílu světoznámého filmového tvůrce, který se proslavil inovativními filmovými triky a přispěl k rozvoji české kinematografie. Muzeum představuje Zemanovy originální kresby, fotodokumentaci a filmové techniky.
Návštěvníci Barrandov Studio mohou zažít komentované prohlídky v rámci normálního provozu studia, kde se mohou dozvědět o historii a současnosti tohoto známého filmového studia a jeho produkci.
Interaktivní filmové muzeum NaFilM v Praze nabízí návštěvníkům možnost objevovat svět filmu a poznávat jeho historii prostřednictvím zábavných a interaktivních aktivit, přičemž muzeum je určeno jak pro děti, tak pro dospělé.
Původní účel Ústavu lékařské kosmetiky, otevřeného v roce 1958 v Praze, byl rozvíjet nový směr estetické medicíny, avšak počátky tamní práce byly zaměřeny hlavně na řešení kožních problémů, často na obličeji.
Barrandovské terasy v Praze, funkcionalistická vyhlídková restaurace postavená Maxem Urbanem v roce 1929, jsou spojeny s historií prvorepublikového Československa a mají filmovou souvislost vzhledem k blízkosti Barrandov Studio.