Úvod > Co chcete dělat? > Vyhlídka Solenická podkova – romantický výhled na meandr Vltavy
Vyhlídka Solenická podkova – romantický výhled na meandr Vltavy
"> "> "> "> "> "> "> "> "> "> ">
+ Přidat foto

Příroda
Ve Středním Povltaví, mezi přehradami Kamýk a Orlík vytváří řeka Vltava jeden z úžasných meandrů Vltavské kaskády, kterému se přezdívá Solenická podkova. Nejhezčí pohled na něj je ze skaliska Na Vraném nedaleko vrchu Na Altánku u obce Solenice, kde skalní ostroh strmí asi 160 m nad řekou.
Krásná vyhlídka na Solenický meandr ze skaliska Na Vraném patří bezesporu k nejkrásnějším vyhlídkám na Vltavu. Nachází se ve skalách v lese mezi obcemi Zduchovice a Solenice na Příbramsku. Solenická podkova nabízí pohled z výšky přibližně 150 metrů nad vodní hladinou. Kromě meandru odtud uvidíte obec Solenice a také Orlickou přehradu.

Vyhlídka leží v místech, ke kterému nevedou turistické značky. Nejlepší přístup k vyhlídce je z obce Zduchovice. Od Zduchovic se vydejte po zelené značce směrem na Bukovec, avšak asi v polovině cesty odbočte na neznačenou polní cestu a na vidlicovitém rozcestí s asfaltovou silnicí se vydejte doprava. Třetí odbočka z této cesty vás zavede opět po neznačené polňačce až k vyhlídce Solenická podkova pod vrchem Altán.

Pak pokračujte lesní cestou jižním směrem. V lese, kde se cesta zužuje, musíte v místě, kde je na stromě značka „k Altánku“ odbočit vpravo. Tento poslední úsek cesty je dosti strmý, avšak cesta se vám odvděčí krásným výhledem.
Celý popis

17.10.
Břízovské slavnosti

Příbram, Střední Čechy

Ubytování a restaurace v okolí