Železobetonový most Dr. Eduarda Beneše byl postaven v letech 1937-1939 firmou ing. J. Kindla podle projektu architekta Miloslava Klementa. Spojuje Štěchovice a Brunšov na místě historického přívozu. Od roku 1965 je památkově chráněn.
Jedná se o silniční most,
nesený poprvé v tehdejším
Československu dvojicí parabolických dutých betonových obloukových nosníků. Ty navzájem spojuje šest příčných stužidel. Z oblouků jsou spuštěna ocelová táhla, na nichž je zavěšena mostovka šířky 9,2 m. Rozpětí oblouků činí 113,8 m: spolu s nájezdovými rampami je celý most dlouhý 141 m.
Most ohrozila koncem II. světové války diverzní akce německých branných sil, která měla za cíl jeho zničení v rámci taktiky spálené země. Osazení výbušnin ani vlastní destrukce se naštěstí neuskutečnily, po skončení války byl most opraven a roku 1946 pojmenován po tehdejším prezidentu republiky.
Během komunistické vlády v zemi
trpěl most zanedbáním údržby, roku 1952 ztratil své pojmenování. K němu se vrátil po roce 1990, pět let nato proběhla jeho generální oprava.
Poznejte historii a jedinečnou architekturu Štěchovického mostu, postaveného v letech 1937-1939, a jeho význam během 20. století.
Štěchovický most byl postaven firmou ing. J. Kindla.
Architektem Štěchovického mostu byl Miloslav Klement.
Most byl postaven v letech 1937-1939.
Most je silniční most nesený dvojicí parabolických dutých betonových obloukových nosníků.
Na konci II. světové války byl most cílem diverzní akce německých branných sil s cílem jeho zničení.
Po skončení války byl most pojmenován po tehdejším prezidentu Eduardu Benešovi.
Zanedbání údržby mostu nastalo během komunistické vlády.
Generální oprava mostu proběhla pět let po roce 1990.
Most spojuje Štěchovice a Brunšov na místě historického přívozu.
Rozpětí oblouků na mostě činí 113,8 m.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.