Most u obce Borovsko vedoucí do nikam téměř zatopila Želivka. Dálniční trasa se zde začala budovat roku 1939 stavební firmou J. Domanský z Prahy. K uvedení do provozu však nedošlo a o dvacet let později musela být trasa pozměněna kvůli napuštění přehrady Švihov řekou Želivkou.
Stavba
mostu u obce Borovsko byla zahájena v červenci roku
1939 pražskou stavební firmou J. Domanský, jako součást zamýšlené dálnice Praha – Brno. Železobetonový oblouk s rozpětím 100 m a šířkou mostovky 22 m měl překlenout Sedlický potok. Práce pokračovaly až
do roku 1942, kdy byly zastaveny kvůli nedostatku materiálu, a dalšího pokračování se stavba dočkala až po válce v letech 1945 – 1950. Most byl v prosinci roku
1952 zkolaudován, ale
provozu se nikdy nedočkal.
V pozdějších letech bylo sice rozhodnuto o výstavbě dálnice
D1, ale také o stavbě
vodní nádrže Švihov na Želivce, která je dnes zásobárnou pitné vody pro Prahu. Tím všechny plány na využití mostu skončily. Stavba zůstala
opuštěna a téměř zatopena vodou přehrady. Nedaleko se pak nalézá dostavěný, ale rovněž neužívaný dálniční most u
Hulic.
Most (označovaný jako Hitlerův most aneb český Avignon) se dnes nachází v
1. ochranném pásmu a tím je veřejnosti
nepřístupný. Dostat se k němu je možné pouze v
rámci exkurze organizované
Vodním domem Hulice.
Stavbu mostu u obce Borovsko zahájila stavební firma J. Domanský z Prahy v červenci roku 1939.
Původní účel dálnice bylo spojení Prahy a Brna.
Stavba byla zastavena kvůli nedostatku stavebního materiálu.
Most byl zkolaudován v prosinci roku 1952.
Most nebyl uveden do provozu kvůli změně plánů souvisejících s výstavbou vodní nádrže Švihov na Želivce, která způsobila zatopení oblasti okolo mostu.
Plány na využití mostu byly zrušeny, protože oblast kolem mostu byla zatopena při napouštění přehrady.
Most je dnes známý jako Hitlerův most aneb český Avignon a nachází se v 1. ochranném pásmu, což z něj činí místo nepřístupné veřejnosti.
K mostu se je možné dostat pouze v rámci organizované exkurze Vodním domem Hulice.
Železobetonový oblouk měl rozpětí 100 metrů a šířka mostovky byla 22 metrů.
Návštěvníci mohou během exkurze vidět historický, ale neužívaný most, který je opředen mnoha příběhy a obklopen přírodní scenérií zatopené oblasti.