Úvod > Co chcete dělat? > Letní sporty > Cyklostezka Olše z Bukovce do Bohumína
Letní sporty

Cyklostezka Olše z Bukovce do Bohumína

Dálková cyklotrasa Bohumín – Bukovec, v terénu značená jako číslo 10, začíná v Bukovci a téměř po celé trase vede kolem řeky Olše (Olzy) a končí v Bohumíně, kde se Olše vlévá do Odry. Trasa měří celkem 80 km.
Cyklostezka začíná u hraničního přechodu Kempy v Bukovci. Po napojení na silnici III/01149 vede v souběhu s trasou č.56. Dále vede po silnici II/474 přes Písek do Jablunkova, kde před řekou Olši odbočí na místní komunikaci a pokračuje v atraktivním prostředí městského lesa dál po levé straně areálu školy, po ulici Lesní až do křižovatky se silnici II/474. V katastru obce Návsí se napojuje na nově vybudovanou cyklotrasu s chodníkem. Trasa odbočuje na silnici II/01148 podél železniční tratě vlevo směrem do Hrádku, odtud po bývalé silnici I/11 k podjezdu železniční tratě R11. Za podjezdem pokračuje vlevo po MK podél trati do Bystřice. Od okružní křižovatky v Bystřici pokračuje trasa č. 10 po silnici III/01143 k podjezdu železniční tratě. Před podjezdem vpravo navazuje na nově vybudovanou cyklistickou stezku podél tratě až do napojení na stávající místní komunikací, vedoucí v  těsném souběhu s tratí ČD až k železniční zastávce Vendryně a k přeložené silnici III/4682. Před novým železničním přejezdem je v souběhu s tratí nová cyklistická stezka až k lávce přes Olši, v lokalitě Zobava v Třinci.

Městskou rodinnou zástavbou v Třinci prochází trasa č. 10 podél ulice Těšínská a v prostoru mezi tratí ČD a řekou Olší. Podél ulice Třinecká vede trasa do Českého Těšína. Na této silnici vyznačeny pruhy pro cyklisty. Za stávající silnici II/468 sjíždí trasa č. 10 do prostoru lesa podél Ropičanky po zpevněné štěrkové, částečně panelové komunikaci, ústící na most přes Ropičanku. Pokračuje přímo po ulici Nová Továrnínábřežím Míru do parku A. Sikory na cyklistickou stezku podél Olše. Trasa vede dál k hraničnímu mostu z Polska na ulici Hlavní, nábřežím Míru jednosměrnou komunikací, kde je vyznačeno vedení cyklistů v protisměru vodorovným i svislým dopravním značením. Od křižovatky s ulici Štefánikovou k přejezdu ulice Hlavní je cyklistický provoz veden jednosměrně k hraničnímu mostu do Polska. Za přejezdem se spojují v prostoru Masarykových sadů trasy č. 10 a č. 46. Celým prostorem parku jsou vedeny jednosměrně k podjezdu železniční tratě, po přejezdu ulice Karvinské se rozdělují. Trasa č. 10 pokračuje na Chotěbuz. Za semafory vlevo po silnici Hrabinská, poté před stoupáním vpravo na ulici Úvoz a na jejím konci přes ulici Slezská a můstek na ulici Hřbitovní. Pokračuje rovně, pod dálničním mostem vpravo, dolů k rybníkům a do kopce k Obecním úřadu Chotěbuz. Od OÚ se cyklista vydá vlevo k Chotěbuzské hlásce, kde se napojuje trasa č. 6100. Trasa postupuje dolů až k silnici Karvinská. V Chotěbuzi kolem Archeoparku směrem na Stonavu a u železničního přejezdu cyklista odbočí vpravo. V Loukách nad Olší přejde silnici č. 67 a napojí se na cyklotrasu č. 10, částečně vedoucí podél řeky Olše a kolem slinice č. 67. (bezpečnostní svodidla – cyklistiský pruh), která vede do lázní DarkovKarviné. Po trase č. 6257 do Dětmarovic a Bohumína.

Trasa měří 80 km a vede po značených úsecích jednotlivých cykloturistických tras. Je sjízdná na běžném cykloturistickém kole. K některým zajímavým místům je třeba z cyklotrasy odbočit, ale rozhodně to stojí za to.

Aktuality

Mezinárodní folklorní setkání Gorolski Święto v Jablunkově

Mezinárodní folklorní setkání "Gorolski Święto" (Horalské slavnosti) proběhne první srpnový víkend v Městském lese v Jablunkově. Festival přiláká každoročně tisíce milovníků folklóru. 77. ročník.

Slavnosti Jablunkov 2024

Hudební festival v Jablunkově.

12. Legionářský marš a národní pouť na Polední

Turistický dálkový pochod s vlasteneckým shromážděním a doprovodný programem na vrcholu Polední (672 m n.m.) ve Slezských Beskydech.

Mostecká věž 2024

Mostecká věž je mezinárodní šachový turnaj pro hráče všech generací – profesionály i amatéry, muže i ženy. Všichni hráči hrají spolu v turnaji na 9 kol v tempu 2 x 10 min + 5 s / tah. Kromě hlavní soutěže se vyhodnocují kategorie.
Mosty u Jablunkova, Moravskoslezský kraj

Hory Bory z Beskyd na Pálavu

Vydejte se na běžecký štafetový závod na 330 km. Umožníme běžcům sdílet radost společně a zároveň jim ukážeme podzimní půvab našich hor a lesů. Krásu Beskyd, Javorníků, Bílých Karpat a Pálavy.

Mezinárodní výstava bonsají Třinec

Bonsai klub Třinec zve všechny příznivce na XXXIV. Výstavu bonsají (s mezinárodní účastí) od 31.5. do 2.6.2024 v DK TRISIA v Třinci.

Čokoládová tretra 2024

Po 64. se uskuteční unikátní závod pro děti od 6 do 11 let Čokoládová tretra. A podvanácté za hranicemi rodné Ostravy. Po osmé pak i na Slovensku.

Hutnický den v Třinci 2024

Tradiční den oslav hutníků a hutnictví v Třinci – 18. 5. 2024.

Řeka Olše – beskydský tok pramenící v Polsku

Jediný z pěti hlavních toků povodí Odry nepramení řeka Olše na českém státním území, ale v sousedním Polsku. V České republice dosahuje délky 71 km, z toho cca 25 km tvoří státní hranici.

Do Jablunkova nejen na festival

Jablunkov leží v okrese Frýdek-Místek a je nejvýchodnějším městem v České republice. Město i jeho okolí je turistickým i rekreačním rájem. Od roku 1947 se každoročně v Jablunkově v srpnu konájí Mezinárodní folklorní setkání Gorolski Święto, začleněné do Mezinárodního týdne beskydské kultury v Polsku.

Starý klášter v Jablunkově

Starý klášter v Jablunkově vznikl v druhé poloviny 19. století. Původně sloužila budova jako klášter a nemocnice, později například jako gymnázium nebo prostor pro sociální bydlení. V současné době se zde nachází Muzeum Bible s knihovnou.

Světové Muzeum a Knihovna Bible v Jablunkově

Světové Muzeum a Knihovna Bible si klade za cíl vytvořit kvalitní a důstojné místo, které zpřístupní unikátní exponáty Biblí a duchovních knih široké veřejnosti. Muzeum nabízí k vidění zhruba čtyři sta kusů historických náboženských knih a křesťanské literatury od poloviny 16. století.

Les pro hru i poznání – vycházkovo-odpočinkový vzdělávací areál v Jablunkově

Vycházkovo – odpočinkový vzdělávací areál o lese a přírodě pro rodiny s dětmi i pro školy. Součástí areálu je krátká dětská naučná stezka s několika informačními a výukovými panely nebo geobotanická expozice obsahující lokální kameny a rostliny.

Hotel Stará Ameryka v Jablunkově

Tříhvězdičkový hotel Stará Ameryka je součástí areálu Země zábavy Ameryka a nabízí ubytování pro 30 hostů v deseti pokojích. Hotel se zaměřuje především na rodiny s dětmi – pokoje jsou přizpůsobeny rodičům s malými dětmi, k dispozici se nabízejí dětské postýlky, vaničky i obrovská herna pro děti.

Kostel Božího těla v Jablunkově

Kostel byl vybudován v roce 1605, původně v renesanční, později přestavěn v novogotickém stylu.

Knížecí dům v Jablunkově

Nejstarší dům v Jablunkově pochází ze 16. století, žily v něm kněžny Kateřina Sidonie a Alžběta Lukrécie. Podle legendy je dům spojen s kostelem podzemní chodbou, kterou chodívala Kateřina Sidonie na bohoslužby. V domě se nachází Muzeum Trojmezí.

Ubytování a restaurace v okolí

Ubytování se sportovním areálem Gorol

Lyžujete? Běžkujete? Rádi se procházíte? Jezdíte na kole? Ochutnáváte krajové speciality a poznáváte regionální kuriozity? Z ubytování Gorol máte vše na dosah ruky.

Penzion u Pinkasů v Písečné

Útulný Penzion U Pinkasů vás zve na rodinnou dovolenou do Těšínských Beskyd v severovýchodním výběžku slezské části Moravy nedaleko česko-slovensko-polského trojmezí.
Písečná, Moravskoslezský kraj

Přístav Kostkov v Návsí u Jablunkova

Rybník Kostkov patří ke známým místům ve Slezských Beskydech. Zapsal se do vzpomínek místních i turistů, kteří vyráželi na výlety do okolních kopců a lesů.
Návsí, Moravskoslezský kraj

Apartmány Babyhouse

Babyhouse je rodinný dům se zaměřením na rodiny s dětmi. Nabízíme zázemí a pohodlné ubytování v soukromí v luxusních bytech zařízených v originálním stylu. Krásné byty jsou svou cenou zároveň levným ubytováním v Beskydech.
Dolní Lomná, Moravskoslezský kraj

Beskydská oáza

Objevte nádherné místo ve Slezských Beskydech rozprostírající se na louce u lesa. Společnost vám tady bude dělat lesní zvěř a nezvyklý klid.
Písek, Moravskoslezský kraj

Glamping Bahenec

Vyzkoušejte luxusní glampingové ubytování v plně vybavené kopuli v horách v Beskydech. Kopule najdete v nadmořské výšce 900m nad mořem u známého Wellness hotelu Bahenec.

Hostinec Harcoff

Lukáš Bulíček začínal jako řadový kuchař, končil jako executive chef nadnárodní společnosti. Teď provozuje Hostinec Harcoff s třístaletou historií.
Návsí, Moravskoslezský kraj

Wellness hotel Kempa v Bukovci

Hotel Kempa v obci Bukovec je zasazen do malebného údolí mezi dva vrcholy, Gírovou z jihu a Bahenec na severní straně. Hotel nabízí kvalitní ubytování v podhůří slezských Beskyd.