XXV. mezinárodní sraz majitelů motocyklů Čechie Böhmerland. Nejdelší motorky světa Čechie – Böhmerland na srazu v Krásné Lípě!
Mezinárodní sraz majitelů motocyklů
Čechie-Böhmerland. Výrobu započal v roce 1925 pan Albin H. Liebisch v místě dnešního sportovního areálu v
Krásné Lípě. Čechie‑Böhmerland patří nepochybně mezi nejneobvyklejší motocykly vyrobené u nás.
Tento „
nejdelší motocykl světa“ je dnes
jedním ze sběratelsky nejvyhledávanějších motocyklů vůbec. Do dnešních dnů se však dochovalo pouze několik desítek strojů roztroušených po celém světě. Vlastnit stroj značky Čechie‑Böhmerland je totiž snem každého významného motocyklového muzea, bohužel jeho získání je dnes velmi obtížné.
Zhruba polovina všech dnes dochovaných motocyklů Čechie‑Böhmerland se každoročně sjíždí do místa jejich vzniku, do severočeského města Krásná Lípa. V letošním roce proběhne již 25. ročník jejich mezinárodního setkání.
Národní technické muzeum vlastní ve svých sbírkách hned
dva tyto vyhledávané klenoty. Pro jubilejní 25. ročník nachystalo stroj
Čechie‑Böhmerland 600, cestovní model z roku 1930. Tento vzácný motocykl, který je součástí sbírek muzea již od roku 1964, byl v restaurátorských dílnách NTM
uveden do provozuschopného stavu je tak možnost předvádět ho v chodu. Dle dostupných informací existuje stejný model pouze ve dvou kusech.
Stroj ze sbírek Národního technického muzea je však jediný, který i po více než 80 letech stále jezdí.
Program srazu:
9:00 start od hotelu JEF v Doubici
9:20 – 10:10 Krásná Lípa, Křinické náměstí
10:10 – 10:30 přesun do Varnsdorfu přes Studánku
10:30 – 11:00 Varnsdorf, nám. E. Beneše
11:00 – 11:20 přesun do Rumburku přes Seifhennersdorf
11:20 – 12:00 Rumburk, Lužické náměstí
12:00 – 12:30 přesun do Šluknova přes Valdek
12:30 – 14:30 výstava motocyklů v šluknovském zámeckém parku v rámci akce
Hradozámecká noc
14:30 – 14:40 přesun do Kunratic
14:40 – 15:10 Kunratice u Šluknova, zastávka na místě zbořené továrny
15:10 – 16:10 přesun do Doubice přes Brtníky, Vlčí Horu, Dlouhý Důl a Kyjov
Snem mnoha německy a česky hovořících rodin v Československu byla ve dvacátých a třicátých letech dovolená strávená na italských či jugoslávských plážích. Aby se k nim dostaly, musely využít buď služeb železnice, autokar cestovní kanceláře, či vlastní vozidlo schopné překonat alpské horské průsmyky. Nebylo náhodou, že konstruktér a výrobce motocyklů Čechie – Böhmerland Albin Hugo Liebisch testoval své stroje právě v nejvyšším evropském pohoří a pojmenovával soustavy dlouhých cestovních modelů s přívěsným vozíkem po Alpách a jejich průsmycích. Snímky osobitých strojů zasazených do vysokohorské krajiny zdobily jeho reklamní materiály, což svědčí o konstruktérově nesporném marketingovém talentu. Dokládal jimi schopnost svých motocyklů, jež suplovaly drahé automobily, překonat hradbu hor a dospět k vysněnému cíli.