Česká televize ve spolupráci se Strahovským klášterem připravila unikátní výstavu k 60. výročí Večerníčku. Výstavu pro děti i dospělé můžete navštívit od 30. 5. do 30. 9. 2025.
Výstava
Večerníček slaví 60 let je určena jak pro malé děti, tak i pro ty odrostlé, nazývané dospělými. Tomu odpovídá i hlavní záměr a koncept celé výstavy, která je přehlídkou toho nejzajímavějšího, co dětské pohádky na dobrou noc za šedesát let své existence divákům nabídly.
Výstava připravená ve
Strahovském klášteře představí původní kulisy z večerníčků a další cenné náčrty, fotky, kresby a loutky. Navíc i interaktivní pohádkové zážitky, možnost vstoupit do světa
Maxipsa Fíka,
loupežníka Rumcajse a jeho synka Cipíska,
pohrát si s Dášeňkou nebo
zatančit s vílou Amálkou.
Výstava přiblíží, prostřednictvím výtvarných návrhů, originálních kreseb, ilustrací a loutek, zástupce proslulé české školy animace, do které patřili například
Jiří Trnka, Břetislav Pojar či
Jan Švankmajer, i tvorbu jejich pokračovatelů.
Ta je zastoupena plejádou významných českých scenáristů, výtvarníků a režisérů z oblasti televizní animované tvorby. Nechybí
Zdeněk Miler, Radek Pilař, Václav Čtvrtek, Zdeněk Smetana, Adolf Born či Vladimír Jiránek.
Na své si přijdou dětští i dospělí milovníci tradičně pojatých výstav i interaktivních expozic.
Unikátní výstava na oslavu 60. výročí Večerníčku v Strahovském klášteře, představuje originální kulisy, interaktivní zážitky a díla předních českých animátorů.
Výstava bude trvat od 30. května do 30. září 2025.
Výstava je určena jak pro malé děti, tak i pro dospělé.
Výstava se koná ve Strahovském klášteře.
Návštěvníci mohou vidět originální kulisy, náčrty, fotky, kresby, loutky a interaktivní pohádkové zážitky.
Návštěvníci mohou potkat postavy jako Maxipes Fík, loupežník Rumcajs a jeho syn Cipísek, Dášeňka a víla Amálka.
Na výstavě jsou zastoupeni umělci jako Jiří Trnka, Břetislav Pojar, Jan Švankmajer, Zdeněk Miler, Radek Pilař, Václav Čtvrtek, Zdeněk Smetana, Adolf Born a Vladimír Jiránek.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.