Nepropásněte Timeless s legendárním Svěcením jara Glena Tetleyho a dalšími dvěma vynikajícími choreografiemi Separate Knots a Serenáda. Komponované představení můžete vidět ve zrekonstruované Státní opeře, jedné z nejkrásnějších divadelních budov v celé Evropě.
Komponovaný večer s "nadčasovým" názvem
Timeless patří k nejúspěšnějším inscenacím v repertoáru
Baletu Národního divadla. Od nového roku je k vidění na scéně
zrekonstruované Státní opery, jedné z nejkrásnějších divadelních budov v Evropě, což mimořádný divácký zážitek ještě umocní.
Timeless tvoří tři choreografie: První –
Serenáda George Balanchina a závěrečná –
Svěcení jara Glena Tetleyho patří do zlatého fondu baletního odkazu. Nikola Márová a Ondřej Vinklát za bravurní výkony v hlavních rolích ve Svěcení jara získali Ceny Thálie 2017.
Prostřední část Separate Knots přímo pro Balet Národního divadla vytvořil izraelský choreograf Emanuel Gat na hudbu Fryderyka Chopina.
Serenáda
Serenáda (Serenade) pochází z roku 1933. Fascinující je už samotný začátek Serenády, kdy po zvednutí opony stojí nehnutě na jevišti 17 tanečnic. Vypadají jako nádherný obraz, atmosféru dotváří pomalu se rozvíjející Čajkovského Serenáda pro smyčce…
Choreografie: George Balanchine
Hudba: Petr Iljič Čajkovskij
Hraje Orchestr Státní opery
Separate Knots
Separate Knots je první spoluprací uznávaného izraelského choreografa Emanuela Gata s Baletem Národního divadla. Autor v něm rozehrál jakousi
taneční hru – oddělených uzlů, energií a světů. Součástí koncepce je autentický výkon klavírního virtuóza, který taneční hru umocňuje mistrovskou interpretací Chopinovy hudby.
Choreografie: Emanuel Gat
Hudba: Fryderyk Chopin
Klavír: David Švec / Martin Javorček / Marcel Levický
Svěcení jara
Třetí choreografie,
Tetleyho Svěcení jara, je v České republice uváděna vůbec poprvé. Choreografie Glena Tetleyho byly a dodnes jsou velkou výzvou pro interprety. Je tomu tak i v případě Svěcení jara, kdy se v samém závěru díla dostávají tanečníci až za hranu svých fyzických možností. Tetley vytvořil své Svěcení v roce 1974 pro Bavorský státní balet. S velkou pokorou a obdivem k náročnému choreografickému zpracování na něj vzpomíná například Michail Baryšnikov, který hlavní roli tančil v American Ballet Theatre v roce 1976. Od té doby trvá nepřetržitá linie uvádění tohoto díla na světových scénách.
Choreografie: Glen Tetley
Hudba: Igor Stravinskij
Hraje Orchestr Státní opery
Termíny představení Timeless
29. 2. 19.00
1. 3. 14.00
1. 3. 19.00
3. 3. 19.00