První parní vlaky v sezoně 2024 vyjedou na trať mladějovské úzkokolejky v sobotu 18. května. Podrobný program a jízdní řád připravujeme.
Jedenáctikilometrová mladějovská drážka o rozchodu pouhých 600 mm byla vybudována na sklonku první světové války pro dopravu tehdy strategických surovin – lupku a šamotu. Svému účelu sloužila až do roku 1991, kdy byly doly na Hřebči i šamotka v Mladějově na Moravě kvůli nerentabilitě uzavřeny.
Až do konce provozu byly na úzkokolejce využívány původní parní lokomotivy polotendrové konstrukce, které se nikdy nepodařilo nahradit modernějšími motorovými, díky čemuž se dochovaly dodnes. Také díky tomu nepotkal mladějovskou úzkokolejku osud ostatních průmyslových drážek, ale jako unikátní technická památka se za úsilí mnoha dobrovolníků stala vyhledávaným turistickým cílem.