Noblesních lidí, schopných mluvit a vystupovat s vtipem, jako to umí profesor Jan Hendrych, je málo. Nehledě na jeho mimořádné dílo a na významné postavení na Akademii výtvarných umění v Praze, kde učil 25 let.
Muzeum města Brna se proto rozhodlo uspořádat výstavu Jan Hendrych 85 při příležitosti nedávného půlkulatého životního jubilea tohoto sochaře, malíře a restaurátora. Výstava není jen klasickou interiérovou výstavou, ale má i zajímavý přesah až do exteriérů hradu.
V západním křídle uvnitř hradu jsou komornější díla, skrze která návštěvník nahlédne do několika tematických celků i časových etap Hendrychovy tvorby: portrétních hlav, figur, kabátů, mostů a bran, jimiž autor představuje svůj způsob myšlení, život a přístup k tvorbě, kterou mimo jiné ovlivnila nehostinná doba normalizace, bezčasí a komunistický režim. Na venkovních prostranstvích hradu pak stojí díla v životním a nadživotním měřítku.
Jihovýchodní bastion osídluje soubor soch z kovu a smaltu, které Hendrych vytvořil během ostravského sympozia Smalt Art. Protější jihozápadní bastion hostí skupinu betonových figur. Je to právě figura, která tvoří hlavní osu umělcovy tvorby a stala se pro něj symbolem lidské mytologie.
Stejně podmanivý účinek má i sochařský soubor Hendrychova žáka Adama Velíška, nazvaný Armáda, který je sestavený z šedesáti šesti psích bezhlavých torz, která doslova zaplnila hradní příkop.