Program nese podtitul NATURA a v objevné dramaturgii nabídne široké spektrum hudebních forem, při jejichž komponování se autoři v průběhu několika staletí nechali inspirovat zvuky zvířat, zahradami, květinami, živly, krajinou, přírodními božstvy a dalšími mytologickými bytostmi neodmyslitelně spjatými s přírodou.
Festival zahájí vlámský vokální soubor Dionysos Now!, který vzdá poctu Adrianu Willaertovi, jednomu z nejvýraznějších skladatelských osobností 16. století. Dramaturgickou osou koncertu bude mariánská symbolika; kromě chorálních melodií zazní průzračná, kontrapunkticky propracovaná polyfonní moteta a melodicky svěží madrigaly. Originální španělský soubor Windu, ke kterému se připojí hráč na historické perkuse Daniel Garay, představí všechny členy rodiny zobcových fléten. Dva mistři cembala Aapo Häkkinen (Finsko) a Marcos Magalhães (Portugalsko) se zaměří na hudební imitace ze světa zvířat a živlů a další zvukomalebné prvky, oblíbené mezi skladateli 17. a 18. století. Španělský soubor La Bellemont, v jehož obsazení najdeme vihuelu de mano či barokní dvojřadou harfu, povede vokální a instrumentální dialog mezi renesančním Španělskem a Itálií. Německou sopranistku Annu-Lenu Elbert doprovodí trojice vynikajících instrumentalistek (Saskia Fikentscher, Kristin von der Goltz, Flóra Fábri) v programu věnovaném přírodním inspiracím v díle Georga Philippa Telemanna a Georga Friedricha Händela. Různým podobám vodního živlu se pak bude věnovat koncert německo-jihoamerického souboru Los Temperamentos.
V programu nechybí ani rezidenční ansámbl festivalu Collegium Marianum. Ten spolu s italskou sopranistkou Robertou Mameli, která disponuje sametovým a nesmírně hbitým hlasem, uzavře 23. ročník Letních slavností staré hudby koncertem Canto della Ninfa, na němž zazní výběr z děl dvou velikánů barokní opery – Antonia Vivaldiho a Georga Friedricha Händela.
O festivalu
Letní slavnosti staré hudby jsou největším a nejdéle působícím festivalem staré hudby v Praze. Festival je od roku 2000 vstupní branou, jíž do České republiky proudí špičkoví zahraniční interpreti, kteří hrají na originály či kopie historických nástrojů při zachování těch nejvyšších nároků na dokonalost provedení, na něž jsme zvyklí u moderních nástrojů.
Tematicky propracovaná dramaturgie jednotlivých ročníků představuje řadu skladeb v novodobých premiérách, a to nejen v českém, ale často i celosvětovém kontextu. Festival je ojedinělý svým přesahem do oblasti barokního divadla a tance. Jednou z předností festivalu je propojení krásné architektury s hudbou odpovídajících stylů.
S velkým ohlasem se pravidelně setkávají koncerty a představení konané například v Břevnovském klášteře, Zámku Troja, Rudolfinu, Lobkowiczkém paláci, v interiérech méně známých pražských kostelů a dalších pražských historických prostorách.