Tato akce již proběhla a není tedy aktuální. Prohlédněte si
aktuální akce v okolí této již neaktuální akce, prozkoumejte
aktuální akce v regionu Praha nebo navštivte
Hudební a divadelní akce v celé ČR.
Japonská klavíristka Satoko Inoue spolupracuje s celou řadou uznávaných současných autorů. Zvláštní vztah ji váže především k Jo Kondovi. Tento významný japonský skladatel pro ni napsal mnoho děl, která Inoue uvádí na festivalech v Evropě i Spojených státech.
Na festivalu Contempuls zahraje Kondovu magickou skladbu ze 70. let minulého století Sight Rythmics a zatím poslední plod jejich dlouholeté spolupráce, Interlude z roku 2017. Program dále přinese světovou premiéru kompozice For Piano, Part K z volného cyklu klavírních děl českého skladatele Luboše Mrkvičky, mj. držitele skladatelské ceny Trochu nižší C4. Večer uzavře poslední klavírní dílo klasika americké avantgardy Mortona Feldmana, nazvané podle mezopotámských ruin, Palais de Mari.
Jo Kondo: Sight Rhythmics
Luboš Mrkvička: For Piano, Part K, světová premiéra
Jo Kondo: Interlude
Morton Feldman: Palais de Mari
O festivalu:
Festival Contempuls se letos koná už podesáté. Jakkoliv první kulaté výročí svádí k bilancování, do minulosti se ohlížet nebudeme. Jak se už stalo zvykem, festival přinese to nejnovější, a podle našeho názoru také to nejzajímavější, ze světa soudobé hudby. K pilířům dramaturgie letos patří česká premiéra společného, hodinu trvajícího scénického díla skladatele Martina Smolky a režiséra a libretisty Jiřího Adámka Vor dem Gesetz (Před zákonem), podle stejnojmenné povídky Franze Kafky, které vzniklo v úzké spolupráci s německým souborem ascolta a pohybuje se na pomezí koncertu, divadla a instrumentální opery. Jako obvykle program přinese i světové premiéry. Přímo pro Trio Catch napsal na objednávku festivalu novou skladbu nazvanou IOI Jakub Rataj, japonská klavíristka Satoko Inoue zase v premiéře uvede dosud neprovedenou část klavírního cyklu For the Piano Luboše Mrkvičky. Vůbec poprvé také zazní suita ze skladby The Four Seasons, kterou pro norské trio POING napsal dánský skladatel Bent Sørensen. Stejně jako v minulých letech dojde i na klasická díla druhé poloviny 20. století. Těmi letos budou Sight Rhytmics Jo Konda, poslední dílo pro sólový klavír Mortona Feldmana Palais de Mari nebo Trio pro klarinet, violoncello a klavír Georgese Aperghise. Pokud jde o charakter jednotlivých koncertů, desátý ročník bude nebývale různorodý. Spektakulární vystoupení souboru ascolta kontrastuje s introvertním recitálem japonské interpretky, koncentrovaná hra Tria Catch navazuje na ty nejlepší tradice souborů specializovaných na soudobou hudbu, zatímco soubor POING reprezentuje uvolněnější, experimentální přístup.