Úvod > Výlety > Na kole po Česku > Na kole krajem husitů

Na kole krajem husitů

Užijte si nádhernou cyklistickou projížďku v kraji Husitů. Poznáte Tábor, zchladíte se v Chýnovské jeskyni a podíváte se na hrad Choustník. Trasa měří 64 km s převýšením 880 metrů. Doporučujeme spíše trekové kolo.
Výchozím místem je město Tábor, které bylo založeno husity v roce 1420. Věž Kotnov je dominantní památkou na hrad, který zanikl požárem roku 1532. Tato 25 m vysoká věž slouží jako vyhlídková. K hradní věži přiléhá jediná dosud stojícící městská brána, zvaná Bechyňská. Uprostřed města je údolní jezero Jordán, vzniklé vybudováním první přehradní zdi u nás v roce 1492. Stará, pozdně gotická radnice, dokončená roku 1515, slouží dnes Husitskému muzeu. Zde je vstup do sítě podzemních chodeb, částečně zpřístupněných veřejnosti. Housův mlýn – skanzen husitského válečnictví a středověkého způsobu života.

Z Tábora jeďte po cyklotrase č. 1174 směrem na Chýnov. V Chýnově se nachází slavníkovský hrad, v 10. stol. se jednalo o jeden z nejstarších hradů u nás. Chýnov je východiskem do Chýnovské jeskyně, ke které se dostanete po cyklotrase č. 1172. Je to nejvýznamnější krasový útvar jižních Čech s pestrým střídáním barevných hamfigolitů a vápenců. Jeskyně je národní přírodní památkou. Z jeskyně se vraťte zpět do Chýnova a pokračujte po cyklotrase č. 1172 na Chrbonín, kde odbočíte vpravo na Choustník. V obci je zámek a na stejnojmenném nedalekém vrchu stojí zřícenina hradu Choustník pocházející ze 2. poloviny 13. století. Z hradu se dochovaly asi 10 m vysoké zdi. Čtyřhranná 18 metrů vysoká věž byla upravena na rozhlednu, odkud máte nádherný výhled do kraje. Zřícenina je přístupná veřejnosti. Na konci obce jeďte rovně po cyklotrase č. 1183 a pokračujte na Krátošice, kde na Čermákově vrchu stojí rozhledna, volně přístupná veřejnosti.

Pokračujte dál do Košic, kde najedete na cyklotrasu č. 32. Přijedete po ní do Plané nad Lužnicí po hlavní cestě k mostu, za ním se dejte vpravo po cyklotrase č. 32 směrem na Lom. Z Lomu odbočte doprava na cyklotrasu č. 11 směrem na Tábor.