Úvod > Aktivity & akce > Akce > Po stopách kocoura Mikeše

Po stopách kocoura Mikeše

Kdy 17. září 2016 8:00 - 19:00 Sportovní akce
13. ročník tradičního turistického pochodu "Po stopách kocoura Mikeše" v Ladově kraji.
Start pochodu od 8 do 11 hodin v TIC v Mnichovicích. Každé dítě dostane na startu malou hračku a každý domácí mazlíček (pejsek) pamlsek.

Trasy:
Trasa Mikešova - 9 km (Mnichovice - Hrusice - Mnichovice)
Trasa Bobešova - 18 km (Mnichovice - Hrusice - Ondřejov - Třemblaty - Mnichovice)
Trasa Pašíkova - 25 km (Mnichovice - Hrusice - Zlenice (Hláska) - Poddubí - Ondřejov - Třemblaty - Mnichovice)
Trasa Hastrmanova - 32 km (Mnichovice - Hrusice - Zlenice (Hláska) - Čtyřkoly - Lštění - Dubsko - Hvězdonice - Ondřejov - Třemblaty - Mnichovice)

Těší se na vás kocour Mikeš, kozel Bobeš, čuník Pašík a Mařenka Kudláčková, od které dostanete na cestě domácí buchtu. S těmito postavičkami se setkáte i v Hrusicích a ve Zlenicích narazíte na Hastrmana. Na Ondřejovské hvězdárně máte možnost setkat se s opravdickým hvězdářem a budete moci pozorovat i hvězdy. Obdržíte tu pohádkové razítko.

V rámci pochodu je volný vstup do Památníku J.Lady v Hrusicích a na hvězdárně v Ondřejově můžete v průběhu celého dne zdarma navštívit muzeum a hvězdárnu. Zároveň bude připraven po celý den pro účastníky doprovodný program např. soutěž pro děti "stref se míčkem do kráteru".

V turistickém informačním centru si tento den můžete zakoupit plyšového kocoura Mikeše s pochodnickou sníženou cenou, pamětní kartu „Po stopách kocoura Mikeše” v rámci akce „Cesta ke hvězdám”, turistickou známku Mnichovice, trička s logem
pochodu, turistické vizitky, odznak pochodu „Kocour Mikeš”, mapy, knihy, turistické magnetky, CD Mikeš, dřevěné kostky s motivy J. Lady, omalovánky s ilustracemi Josefa Lady, hrnečky, štítky na hůl, cyklistické známky, čokoládové Mikeše, zboží
s Ladovými motivy.

Trasa pochodu:
Ze startu v Informačním centru v Mnichovicích
projdeme po vlastním značení přímo přes náměstí lipovou alejí k nákupnímu středisku Mnichovka a dále k mostu přes potok. Za mostem vlevo vystoupáme dlážděnou ulicí k železničnímu přejezdu, podchodem projdeme pod žel. tratí a stoupáme dále na vrch Božkov. Pokračujeme stále bez odbočení mezi domky až vyjdeme na volné prostranství mezi louky. Vlevo míjíme přírodní zajímavost Božkovské jezírko a vpravo po chvilce spatříme dálnici D1 Praha – Brno. Souběžně s dálnicí přicházíme do Mirošovic. Tady nejprve přejdeme po mostě přes dálnici, na první křižovatce mezi rod. domky se dáme vlevo a hned na další křižovatce opět vlevo. Zde se napojíme na žlutou turistickou značku, která nás nejprve provede tunýlkem pod žel. tratí a pokračuje okolo železniční zastávky Mirošovice směrem na Hrusice. Žlutá tur. značka nás povede asfaltovou silničkou do údolí Mnichovky pod dálnici, kde stával Hubačovský mlýn a dále až na náves do Hrusic. V Hrusicích nejprve mineme starou kovárnu, parčík s bystou Josefa Lady a za parčíkem Informační centrum. Na pravé straně kostel sv. Václava se zachovalým románským portálem. Přicházíme na náves. Přímo před námi je hospoda U Sejků a Hořejší restaurant – pizzeria. Po občerstvení a kontrole pokračuje trasa po silnici vlevo směrem na Mnichovice až ke křižovatce s ondřejovskou silnicí. Opatrně přejdeme silnici k tabuli Stará cihelna /je vidět vlevo od křižovatky/ a od tabule se dáme polní cestou vzhůru k lesu a chatám. Tady na rozcestí se znovu napojíme na žlutou tur. značku a vydáme se po ní vlevo. Lesem stoupáme na kopec Vlčí halíř. Odtud nás čeká klesání nejprve s pěknými výhledy a pak prudce dolů až do údolí Myšlíského potoka. Přejdeme potok a na cestě za potokem opustíme žlutou tur. značku a dáme se doprava po vlastním značení proti proudu Myšlínského potoka. Projdeme chatovou osadou Jidaška, pak lesem, přes potok a mezi novými domy přijdeme k silnici po které se dáme vlevo směrem k Mnichovicím. Po silnici dojdeme k areálu Šibeniční vrch /občerstvení, soutěže/, odtud dále po silnici až k rozcestí U křížku a odtud polní cestou podél zahrad a za kostelem již dorazíme na mnichovické náměstí a do cíle v Informačním centru.
Celý popis
Naposledy změněno: 23. 5. 2016
2.12.
4.12.
Gourmet menu s vánočním krocanem

Zvánovice, Střední Čechy
11.12.
Živý Betlém na zámku Berchtold

Kunice, Střední Čechy
31.12.
1.1.
Silvestrovská noc na Zámku Berchtold

Kunice, Střední Čechy

Ubytování a restaurace v okolí

Restaurace a penzion U koně Klokočná

Klokočná, Střední Čechy
Relaxace i sport v hotelu S.E.N.