Úvod > Výlety > Na kole po Česku > Cyklovýlet po stopách pražské padesátky

Cyklovýlet po stopách pražské padesátky

Vydejte se po stopách oblíbeného cyklistického závodu Pražská 50. Projedete se Šáreckým údolím, okolo Zákolanského potoka a odpočinout si můžete na hradě Okoři. Ve směru na Okoř trasa téměř kopíruje cyklotrasu 0077, od hradu do Prahy pak 0078.
Hned na začátku vás čeká stoupání do kopce okolo stadiónu Juliska, ulicí Na Pískách, až se dostaneme na Zlatnici. Prudkým sjezdem dojedete do Šáreckého údolí. Trasa dále pokračuje přes Horoměřice, Statenice a po polní cestě do Velkých Přílep a do Noutonic. Před Noutonicemi odbočte okolo kostela sv. Jana Křtitele doprava na polní cestu do Svrkyně. Tady odbočte doleva a pokračujete až do Zákolan, kde se narodil prezident ČSR a spisovatel Antonín Zápotocký.

Na kopci nad obcí stojí po staletí hradiště Budeč s rotundou sv. Petra a Pavla, nejstarší dosud stojící stavbou u nás. Po lesní cestě pokračujte k Zákolanskému potoku, který vás dovede k Novému mlýnu, kde přejedete brod. Okolo Dolského mlýna se dostanete až ke hradu Okoři.

Po prohlídce hradu se vydejte po trase číslo 0078 do obce Číčovice a dále po polní cestě do Tuchoměřic a ke Kopanickému mlýnu. Za ním odbočte doprava (téměř do protisměru) a lesem jeďte do kopce. Na rozcestí odbočte doprava na Přední Kopaninu. Po další polní cestě se dostanete až do těsné blízkosti rychlostní komunikace R7 vedoucí do Slaného, přes pole do osady zvané Na Padesátníku. Po přejetí silnice se po okraji lesa dostanete do Nebušic. Podle značení odbočíte doprava na asfaltovou parkovou cestu, za chvíli doleva a pořád z kopce. Asfaltka pomalu přechází v louku. Za pár chvil se dostanete na lesní cestu – tady si dejte pozor na kameny a kořeny stromů na cestě. Pod kopcem se dejte doleva téměř do protisměru, do Šáreckého údolí.

Přejedete Horoměřickou a ulicí V Šáreckém údolí se dostanete zase pod kopec Zlatnice. Ten buď vyjedete anebo vytlačíte... pak vás čeká jen sjedete z Hanspaulky zpět k menze ČVUT.