Slavný mezinárodní
závod Zbraslav – Jíloviště se původně jezdil v letech
1908 až 1931 a účastníci závodili o největší rychloist. Od roku
1968 jej Veteran Car Club Praha pořádá
jako jízdu pravidelnosti.
Sobota je věnována automobilům a motocyklům
do roku výroby 1939. Těch každoročně přijíždí na dvě stovky a ve třináct hodin startují jízdu pravidelnosti ze zbraslavského náměstí.
Nedělní den je určen pro
všechna historická vozidla (tedy vozidla do roku výroby 1988). Ta startují před polednem z obce Jíloviště a vydávají se na orientační jízdu okolím. Automobily si můžete
prohlédnout v sobotu od 10:00 do 13:00 hodin na
náměstí na
Zbraslavi a od
17:00 do 18:00 na Jílovišti u Hotelu Palace Cinema. V
neděli budou automobily k vidění
od 10 do 11:30 u
Cukrárny Stáňa na
Jílovišti.
Bugatky, Aera, Pragy i Tatry na závodní trati
Trať sobotního závodu vede z náměstí na Zbraslavi po silnici II. třídy na
Baně a do cíle na vrcholu kopce
Cukrák v blízkosti obce Jíloviště.
Délka trati měří cca 4000 metrů s převýšením 163 metrů. Průměrné
stoupání dosahuje 3,6 %, maximální stoupání čeká jezdce krátce po startu, v kopci nazývaném Špejchar (9 %).
Zpět se budou veteráni vracet
přes Lipence – ulicemi Jílovišťská a Josefa Houdka. Vozidla budou k vidění cca
mezi 13:30 a 16:00 hodin, ve dvou kolech. Provoz v ulicích nebude nijak regulován. Jízda, kterou pořádá Veteran Car Club Praha, se jede jako součást šampionátu GRAND PRIX historických automobilů o pohár prezidenta Autoklubu ČR.
Na
závod přijíždí také tradičně na
dvacet vozidel značky Bugatti, které mají svou kategorii. Právě v automobilu této značky závodila roku 1926 naše známá prvorepubliková závodnice
Eliška Junková. Stala se
nejrychlejší ženou světa a později se zasadila o vybudování
Masarykova okruhu v Brně. Tradičními účastníky jsou ale například české vozy
Aero, Praga, Tatra či Wikov nebo zahraniční vozy
Jaguar, MG a spoustu dalších.