Úvod > Aktivity & akce > Aktivity > Posraná skalka ve Víru na Českomoravské vrchovině

Posraná skalka ve Víru na Českomoravské vrchovině

Příroda
Řeka Svratka vytváří u Víru nejhlubší údolní zářez na Vysočině a výškové rozdíly dosahují více než 300 metrů. Nejvyšší a nejslavnější je skalní stěna na levém břehu nad továrnou. Skála se jmenuje Klubačice, ale jedna její spodní část má mnohem svéráznější název - Posraná skalka.
Posraná skalka se nachází jen pár set metrů od hráze přehrady Vír I. Stojí asi sto metrů nad Hrdou Vsí a už od roku 1911 je na ní vyhlídková plošina. Spolu s okolními skalními útvary podél řeky je skalka známá též jako Klubačice a Daliborka chráněna coby přírodní památka Vírská skalka.

A jak skalka ke svému jménu přišla? Ta se tyčí do výšky 10 metrů hned nad silnicí, první na ráně při cestě z Víru do fabriky. Je tedy nasnadě, čemu vděčí za své jadrné lidové pojmenování.

Ke skalce se nejlépe dostanete od rozcestníku u silničního mostu přes Svratku (v horní části obce Vír), odkud vychází červeně značená stezka, která vede k vyhlídce na Klubačici. Ze začátku je třeba sledovat značení, ze silnice odbočit u prvního stavení vlevo, dále pokračovat polní cestou a pěšinou po kraji lesa. Posraná skalka leží cca 80 metrů od rozcestníku, přímo vedle levobřežní silnice ve směru k přehradní hrázi.
Celý popis

Vír, Vysočina
Ski areál Karasín

Bystřice nad Pernštejnem, Vysočina

Ubytování a restaurace v okolí