Úvod > Aktivity & akce > Aktivity > Lázeňský okruh Dušana Jurkoviče

Lázeňský okruh Dušana Jurkoviče

Letní sporty
Okruh Dušana Jurkoviče je trasa, která obkružuje Luhačovice. Její předností jsou variabilní návraty a nádherné výhledy do okolí. Délka trasy činí 19 kilometrů, celkové převýšení je 420 metrů.
Okruh Dušana Jurkoviče začíná a končí v Luhačovicích a je značen bíločerveným čtverečkem. Od luhačovické pošty trasa prochází ulicí Dr. Veselého pod hlavní silnicí. U pramene Dr. Šťastného překročí lávku k pramenu Ottovka. Cesta potom stoupá lesem nahoru k altánu a dále na louku s pěkným výhledem. Po pěšině směřuje dále k lovecké chatě Obora, na asfaltovou silnici. Nedaleko odtud se nachází Jezírko lásky, okolo kterého trasa pokračuje.

Od jezírka vás cesta zavede lesem na rozcestí Obora a dále k fotbalovému hřišti v Pozlovicích. Za hlavní silnicí trasa stoupá ulicí Nivy až k informačnímu panelu, u něhož se dejte doprava a odbočte ze silnice doleva na panelovou cestu a poté po schůdkách dolů k vodní nádrži Luhačovice. Za hrází se držte podél přehrady. Zahněte doprava kolem kempu, přejděte hlavní silnici a po lesních cestách dorazíte přes rozcestí U Obětové hory k vysílači na zarostlém vrcholu.

Zpátky se cesta točí vpravo a strmě klesá k louce s výhledem na obec Petrůvka. Z rozcestí Ještí trasa pokračuje kolem chat a mezi pastvinami ke Kamennému kříži. Lesní stezkou dorazíte kolem ohrad s dobytkem na rozcestí Solné a po krátkém úseku po silnici vás trasa opět svede do lesa k Bílému kříži. Odtud to již není daleko k luhačovickému nádraží a do centra Luhačovic.
Celý popis

Luhačovický švihák

7.9.
10.9.
Luhačovice zvou na Dny slovenské kultury

11.7.
15.7.
Festival Janáček a Luhačovice 2016

Luhačovice, Východní Morava

Ubytování a restaurace v okolí